Fredag 19 okt

Vi sov lite längre än vanligt. Efter frukosten åkte Stefan till Ackis på återbesök för sitt öga. Jag satt kvar länge vid köksbordet och läste i min bok. En riktig bladvändare. Jag hade så svårt att släppa den. Jag älskar dig inte av Christina Stielli som jag köpte på feelgood weekenden. Klockan ett hämtade jag upp mamma och vi åkte till Ärlinghem för att hälsa på pappa. Vi fikade på torget med några andra boende och deras anhöriga. Efter fikat gick vi till pappas rum och spelade ett parti fia med knuff. Jag blev fascinerad över att pappa oftast flyttade rätt antal steg utan att räkna. Däremot var det besvärligare att ta rätt spelpjäs. Vid tretiden åkte vi hem. Pappa följde oss till entren och det är alltid lika jobbigt att se honom sitta där när vi går. Mamma följde med mig hem och jag hjälpte henne med bankärenden. Sedan följde vi med henne hem och hjälpte henne med att ställa in kanalerna på hennes tv mm. Vi åkte hem och åt middag. Lövbiff fylld med lök, pepparrot och senap. Klyftpotatis och sallad. Jag hade känningar från hjärtat eller vad det är hela dagen och under kvällen blev det bara värre. Det är så jäkla jobbigt och jag ville bara gråta. När det är som värsta kan jag känna det vore bättre om det sluta slå helt. När vi gick och lade oss fick jag krypa ner hos Stefan och bara ligga nära och hållas om. Dessutom blev jag oerhört sorgsen när jag tänkte på pappa och hur han blir kvar på Ärlinghem när vi åker. Det blev lite tårar innan jag somnade till slut.

Boken jag inte kunde släppa.

 

 

Pappas rum på boendet

 

Älskade lilla pappa.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men lilla mammsen.. varför håller det på och bråkar sådär med dig?!

KRAAAAAAM!

Svar: Ja, vad har jag gjort för illa tro :)KRAAAAM!
Marianne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback