Söndag 11 november 2012

Vaknade 07,45 i morse. Halsen är som ett sår och retas hela tiden. Lika bra att gå upp. Gjorde frukost till oss. Vi satt länge och åt, läste, wordfeudade och bara njöt.
12,40 åkte vi till Coop för att köpa tårta till Fars dag. Det var 20 nummer före mig i kön. Stefan hann gå in och handla lite hämta upp mamma och komma tillbaka innan det var min tur. När han kom in var det numret före mig och det skulle gå fort. Trodde jag. Det var två som expidierade och två kunder med struligare ärenden. Hur i hela friden kan man ha TVÅ stycken som tar hand om konditori, kundinformation, post och spel, en Fars Dag!
Nåväl jag fick mina bakelser (som det blev) och vi kunde åka till pappa. Eva och Thord var redan där. Pappa hade sett ledsen ut när det bara var dom som kom. Han väntade nog på mamma för na vi kom så blev han genast gladare. Eva och Thord skulle vidare på ett annat kalas och ville inte ha någon tårta (därav bakelserna). Vi fikade och pratade när pappa pussat färdigt på mamma. När vi fikat klar kom Christian med familj. Dom skulle på samma kalas som Eva och Thord. Dom var kvar någon halvtimma. Stefan och jag dukade undan och valde att lämna mamma och pappa ensamma. Det blir lätt att vi pratar förbi pappa eftersom han inte kan delta i samtalet. Nu fick dom rå om varandra och spela lite Fia en stund.
Jag lovade att komma och hämta henne och köra henne hem när hon ville det.
Vi åkte hem och slappade en stund. Sedan gick Stefan ut och pysslade lite i trädgården medan jag satt kvar och läste. 
Vid tretiden ringde mamma och ville bli hämtad. Hon var trött och ville hem och vila.
 
Grattis lilla pappa på Fars Dag!
Åh vad jag saknar den du var innan du blev sjuk. Ditt härliga skratt när man berättade en rolig historia eller när barnbarn eller barnbarnsbarnen sa eller gjorde något roligt.
Nu vet jag inte vad du tänker eller förstår. Men jag älskar dig ändå så klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback