Måndag 12 november 2012

När jag gick och lade mig på söndagskvällen hade jag så ont i halsen. Jag snorade och var helt säker på att jag skulle bli ordentligt sjuk. Jag bestämde mig för att om jag inte kände mig för påverkad och inte fick feber, skulle jag jobba på. De flesta på jobbet har varit förkylda och suttit och snorat och hostat. Jag bestämde mig också för att inte smitta ner mina syiskompisar så jag mailade dem och bad att få skjuta fram träffen 1 vecka. När jag vaknade på måndag morgon kändes det något bättre. Jag jobbade som vanligt. Efter jobbet åkte jag till Maxi och handlade. Jag köpte bland annat växter till krukorna utanför entren på jobbet. Träffade Sandra som jobbade sent och hade inte tid att prata någon längre stund. Stefan var på spinning och vi åt middag när han kom vid halv åtta. Jag gjorde blomkålssoppa. Jag gjorde också hummus till mackorna. Efter maten gjorde jag en äppelpaj att bjuda killarna på till fikat. Nu kände jag mig riktigt bra. Jag kunde nog ha haft syjuntan men nu hade jag ju redan bedtämt med två av de andra att vi skulle skjuta på den. Ja, ja det var inte mycket att göra. Det blev ganska sent innan vi kom i säng.

Den goda pajen som jag hittade på Allt om Mat. Viktors Vinnarpaj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback