Länge sedan...

...jag skrev något här.

Dagarna går så fort och det känns som det alltid är något annat som tar min tid.
Förra lördagen var vi i ishallen och Mathilda, Stefan, Nicklas och Sandra åkte skridskor. Jag, Max och Max mormor tittade på. När dom åkt färdigt fikade vi i cafeterian. Det var mysigt.
Mathilda ville följa med oss hem och det fick hon så klart. Hon och Stefan spelade ett part schack, vi började på ett 1000-bitars puzzel, lekte med dockor, lekte popstjärna och ritade. Ibland stor och ibland liten. Så är det väl att vara blivande 11-åring.
Mathilda (svart) spöar morfar (vit) i schack
Mathilda The Star i min Guldjacka och mina stövlar.
Vid middagstid skjutsade Stefan hem henne igen.
Nu blev det helt stopp.... Vad i hela friden gjorde vi på söndagen? Jo vi städade! På eftermiddagen åkte Stefan till Amsterdam för sitt vanliga månadsmöte. På kvällen kom Sandra förbi på ett spontanbesök. Vi drack te och satt och pratade ett par timmar. Mysigt.
Måndag var det jobbdags igen. På kvällen skjutsade jag mamma till Arlanda. Hon skulle åkte till Inger i Kalmar ett par dagar. Vi var lite tidsoptimister och det blev en stressig resa ut för att hinna till sista iuncheckningstid. Hon hann precis.
På tisdagskvällen kom Stefan hem igen. Skönt!
I onsdags kväll uträttade vi lite ärrenden och det blev middag på Mc D. Inte min favoritmat direkt men ibland är det smidigt att ta till.
Torsdag kväll är lika med körkväll. Även denna kväll höll vi till i Missionskyrkan då vår vanliga lokal var upptagen. Det är lite jobbigt att vara i kyrkan då man inte riktigt hör sin egen stämma. De andra på sidorna tar liksom över och det är lätt att falla in i deras stämmor. Nästa torsdag får vi vara i Katedralskolans aula igen. Bra!
I fredags fyllde Mathilda 11 år! Det är inte klokt vad åren går. Tänk att det är 11 år sedan hon kom. Hon som fick en så dramatisk start genom katastrofsnitt. Jag glömmer aldrig när jag äntligen fick se henne. På väg hem från BB kom dom förbi mitt jobb. När jag såg bilen köra upp på parkeringen utanför mitt fönster tog jag trappan ner i en fart som jag varken förr eller senare lyckats med. Och där i bilbarnsstolen satt hon. Mitt första älskade barnbarn. Så liten hon var då och nu är hon snart tonåring.
Jag hade ledig fredag och även Sandra och Micke var lediga då barnen haft sportlov. Jag åkte med dem till Fyrishovsbadet.
Där var det mycket folk. Uppsalas skolor hade sportlov veckan innan så nu var det nog mest barn och vuxna från Stockholmsområdet. Vi badade, åt lunch och vbadade lite till innan jag gav mig. Jag klädde mig och satte mig att läsa i min medhavda bok. Jag vet att familjen Åström kan hålla på lääääänge när dom gör något så jag var förberedd på att vänta. Men det tog inte så lång tid innan dom var färdiga och kom ut till mig.
Stefan som jobbat hemma på förmiddagen och sedan åkt och hämtat sin nya hörapparat kom strax efter mig. Han hade köpt med sig semlor som vi tog till fikat.
På kvällen var vi bjudna till Mathilda för att äta födelsedagsmiddag. Hon skulle inte ha kalas förrän på söndagen men då är inte Stefan hemma. Vi hade köpt fyra Harry Potterböcker till henne.
Resten av kvällen tittade vi på TV innan vi stöp i säng. Proppmätta och trötta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback