Baka baka, liten tekaka och barnvakt.

På lördagsmorgon eller snarare förmiddagen bakade jag de här goda  tekakorna igen.
Nu fick jag inviga mitt nya bakbord och bakplåtsstället.
Det blev perfekt.
Jag såg någon på TV som använde plastfolie som jäsduk i stället för tygdukar.
Han sa att det hjälpte till att behålla fukten i brödet under jäsningen. Så nu har jag testat det. Och det gick väl bra. Om det blev någon skillnad kan jag inte riktigt svara på men det blev inte till det sämre i alla fall.
Vid tvåtiden kom Sandra och Micke och lämnade av barnen här. Dom skulle in till stan och se Spamalot. Men innan det ville Sandra hinna med att besöka Essencefabriken som verkar vara himmelriket för bak och mattokiga.
Efter ett par timmars lek här så gick vi hem till dem.
Jag fixade Tacos efter barnens önskemål.
Efter middagen blev det mest TV-tittande.
I väntan på att Sandra och Micke skulle komma hem igen hade Mathilda frågetävling med mig och Stefan. Det visade sig att jag är en hejare på mat och matlagning men ganska usel på andra världskriget.
Strax efter halv elva kom föräldrarna tillbaka. Efter lite snack och en kopp te gick vi hemåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback