Midsommar

Då har vi passerat midsommar och nu går det bara mot mörkare tider...
Fast så negativ ska man kanske inte vara.
Vi hade en mycket trevlig midsommarafton.
Morgonen började ganska lugnt. Vi sov ut och tog en ordentlig frukost i lugn och ro.
Sedan packade vi en liten picknickkorg (kaffe och sittunderlag) och åkte för att hämta upp mamma. Vi begav oss mot Sätunaparken för det sedvanliga dans runt midsommarstången. Barnen har dock nästan aldrig velat dansa. Vi fikar och tittar på folk. I år var det ovanligt lite kända ansikten. Vi blev inte långvariga. Barnen ville åka hem och bada istället.
Mamma, Stefan och jag åkte och kompletterade lite på Coop innan vi åkte hem och började förbereda sillunchen.
Kl. 14 kom Sandra, Micke och barnen upp och vi åt lunch. Efter det blev det lite slappande. Runt sextiden anslöt familjen Krogius. Vi började direkt med tipstolva och femkamp.
Det var jag som hittat en tipspromenad på snapsvisor.se och det var otroligt svår. Jag lyckades pricka in 3 rätt av tolv!
Pilkastning, bollar i hink, grodspottning och minuten. Vi missade en gren, kasta ringar, men det gjorde inget. Det började bli kyligt ute och alla var hungriga.
Vi tjejer fixade till tillbehören och killarna grillade (som det visst ska vara)
Det blev en sen men god middag.
När vi ätit färdigt blev det prisutdelning.
1 Micke
2 Thyra
Sandra
4 Jocke
5 Melker
Veronika
7 Stefan
8 Esther, Lucas, Mathilda
11 Jag
12 Mamma
Resten av kvällen blev det bl.a. dans, av Lucas som dansade till Michael Jacksons Thriller och Esther som dansade rumpdansen :).
En massa prat och skratt.
Jag lärde mig tycka om Rosévin. Vi fick en flaska som var riktigt god, av Jocke och Veronica.
Vid tolvsnåret hade alla åkt hem och Stefan och jag röjde undan disken innan vi kom i säng.
Det blev en riktigt bra midsommar. Ännu bättre om familjen Öhlin-Ekwall varit med ;)


Sillunch
 
Mamma tar igen sig lite efter lunchen.
Sandra kastar boll i hink
Lilla charmtrollet Esther. Så mysig liten tjej.
Veronica och Lucas koncentrerade.
 
Fina Mathilda har kastat boll
Veronica tar i och spottar groda. Mathilda och Thyra tittar på.
Här är det Sandras tur, medan Micke mjukar upp sin groda (i nederkanten)
Efter det blev det inga bilder tagna. Jag glömde bort kameran.
En liten bild på den goda efterrätten fick jag.
Pannacotta med lakrits i botten och skivade jordgubbar. Gott men väldigt mäktigt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Tack för en härlig midsommarafton! Och tack för att vi fick komma! Kram!

Svar: Tack själva. Det var bara trevligt att ni kunde komma! Kram
Marianne

2012-06-29 @ 21:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback