Fredag 13 juli

Dag fem av semestern och nu har första veckan passerat.
Jag började dagen med att städa.
Vädret var ganska bra och mamma och jag bestämde oss för att vi skulle promenera ner till Ärlinghem och besöka pappa.
Vi hann i stort sett inte mer än bestämma det så började det dra ihop sig på himlen. Stora mörka moln tornade upp sig och det var bara att ta bilen i stället.
Jag hämtade upp mamma strax före ett och då regnade det för fullt. Skitväder.
Pappa hade precis ätit klart när vi kom. Vi gick in på hans rum och lämnade tidning och lite annat innan vi gick bort till "torget" där det bjuds på kaffe på fredagar. Vi satte oss vid ett bord där det redan satt två andra par.
Det är lite sorgligt. Pappa, en man och en kvinna ur de andra paren kan inte kommunicera med varandra eller oss. Det blir att de respektive pratar och de sitter bara tysta och hör på. Vi satt kvar vid fikat någon timme sedan gick vi till pappas rum igen. Jag gick före för att mäta hans gardiner. Vi ska sätta upp nya om och när han får fast boende där.
Mamma rakade pappa och vi försökte hålla igång ett samtal, men det är svårt. Jag upplever det som fruktansvärt jobbigt. Jag vet inte hur det blir om mamma går bort före pappa. Kommer jag att klara av att besöka honom mer än korta stunder?
 
Efter besöket körde jag mamma hem. Sedan åkte jag hem och avslutade städningen. Vi packade inför vår Skåneresa och kom i säng ganska sent. 
Jag hade svårt att sova och Stefan snarkade. Jag flyttade över i extrasängen men kunde ändå inte somna.
Vid 3-tiden var jag uppe och travade tittade på den fina nymånen.
Till slut lyckades jag slumra in. Men då var det inte många timmar kvar till mobilen skulle larma.
Lite dålig blid från Iphonen i verkligheten var det jättevackert med månen mot det djupblå himlen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Inte kul att du var vaken på natten - men vilken fin månbild!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback