Min senaste julklapp...och en kusin som dykt upp....

I dag på lunchen stack jag iväg och handlade upp mina sista julklappspengar.
Det här blev det
En blodtrycksmätare.
Känner att jag måste försöka hålla bättre koll på blodtrycket. Jag blir lite orolig ibland att det ska vara för högt. Jag är ju livrädd att sluta som pappa.
I går fick mamma ett samtal. En kvinna som frågade om hon var Britt M-L. Mamma svarade att hon vra det. Då är du min faster sa hon. Det var mammas brorsdotter. Min morbror dog när jag var ett par år och jag har inga minnen alls av honom. Den här kusinen försvann ur familjen tidigt då hon adopterades bort. Hennes bror har mamma haft mycket sporadisk kontakt med under åren.
Nu hade min kusin börjat släktforska och därför tog hon kontakt med mamma. Hon hade inte ens ett foto av sin pappa och visste inte så mycket om honom.
På fredag ska mamma och jag åka och träffa henne. Vi har letat fram alla gamla foton vi har av hennes familj. Spännande ska det bli.
I morse när jag öppnade toafönstret så var himln så otroligt blå. Bilden blev lite suddig men återger ganska bra den knallblå färgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback