Man kan bli galen för mindre.

 

I dag har jag försökt att jaga kommunens arbetsterapeut. Det är minsann inte lätt.

För att pappa ska kunna gå på toan har han en toalettförhöjare med handtag. Det var bara några månader sedan han fick en ny då den andra gick sönder. Nu har den nya lossnat och trots att flera har försökt skruva fast den så lossnar den igen.

Mamma har ringt Sigtuna Primärvård för att få tag på arbetsterapeuten så att hon kommer och fixar det. Pappa är tung och har ingen kraft i armarna så när han sätter sig ner så liksom dunsar han ner. Då måste den ju sitta fast ordentligt.

Mamma kom bara till en telefonsvarare när hon ringde. Jag ringde och kom bara till en telefonsvarare. Jag lämnade ett meddelande och talade om att jag tyckte att det var bråttom. På telefonsvararen hänvisade de även till receptionen på Rehab så jag ringde dit också. Även där kom man till en telefonsvarare som meddelade att receptionen var obemannad! Ett annat val man kunde välja var att vänta kvar så skulle man få tala med en person. Det visade sig vara växeln och där hänvisades jag till de nummer jag redan ringt och som endast hade telefonsvarare.

Nu var det bara att vänta och se om någon skulle ringa. Efter ett par timmar ringde en person hem till mamma och talade om att hennes dotter ringt och att man nu noterat att mamma behövde hjälp.

Där är vi nu. Det ska bli spännande att se när hjälpen kommer.

Jag roade mig med att söka på Sigtuna Primärvård för att se om det finns någon typ av ”kundtjänst” man kan maila till.

Efter lite letande kom jag till Stockholms Läns sjukvårdsområdes hemsida. Några ytterligare möjligheter att komma i kontakt med arbetsterapeuten fanns dock inte.

Jag kollade runt lite och hittade en text om Vårdval Stockholm. Tänkte att det skulle vara intressant att läsa lite om det.

På sidan stod följande:

På Vårdguiden finns mer information om Vårdval Stockholm.

Jag klickade på länken och fick följande resultat. Så himla bra!

Sidan du söker finns inte

Kontrollera att du skrivit in rätt adress.

 

Förra våren då mamma behövde hjälp med pappas rullstol var terapeuten i Thailand i 4 veckor och dom hade ingen vikarie. Det är sanslöst. Mamma ville ha en ny rullstol med högre rygg till pappa så att han sitter bekvämare när han sover. Han sover ganska mycket på dagarna och sitter då framåtlutad i en obekväm ställning.

Han fick ingen ny rullstol, men dom bytte ut i stort sett alla delar utom just sitsen med det låga ryggstödet. Han skulle också få ett nytt överdrag till armstödet då det gamla är trasigt. Det har han fortfarande inte fått trots påstötningar och löften.

Ja ja, vi får se om någon hör av sig i morgon.

Kommentarer
Postat av: Sandra

SUCK, vad dom håller på..



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback