Marknaden, A6 Center och hemresa

På lördagen efter frukost gjorde vi oss redo och åkte in till Jönköping för att gå på torgmarknaden. Där blev vi inte långvariga då vi inte var klädda för den råkalla kylan. Termometern visade bara några minusgrader men det var en krypande kyla som tog sig in i märgen. Jag köpte lite servetter och ljusmanchetter. Stefan köpte varma vantar och två Bingolotter till uppesittarkvällen (enda gången vi spelar). Efter det tog vi oss till A6 Center. Där var det mycket folk som vanligt. Vi strosade runt en stund i butikerna. Jag köpte ett par nya läderstövlar, en bytesjulklapp och en julklapp till mamma. Vi fikade innan vi åkte hemåt igen. Efter en middagslur åt vi oxrulladerna jag tagit med till middag. På kvällen tittade vi på Körslaget julspecial. Vi åt lite julbord och pratade. Det blev sent i säng igen.
Efter frukosten på söndagen packade vi ihop alla våra prylar och tackade för oss.
Nästa mål var Mjölby och Britt-Marie och Bosse. Det var tänkt att vi skulle tillbringa en natt även hos dem om vi hade åkt efter jul. Nu blev det inte så eftersom vi trodde på operation i mellandagarna. Vi bjöds på god skaldjurspaj, kaffe och gott bröd. Efter ett par timmar åkte vi vidare hemåt.
Strax före 17 var vi hemma igen. Efter middagen var det dags att griljera skinkan och göra Janssons Frestelse. Jag satte upp allt julpynt och vi spelade Bingolotto. Mitt i det fick vi göra en blixtutryckning till mamma. Hennes brandvarnare hade bestämt sig för att den ville ha nytt batteri. Vi kunde ju inte låta henne ha brandvarnaren pipande hela natten. 
Klockan gick över midnatt innan vi kom isäng. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback