Julmiddag

På fredag förmiddag hade jag tid hos frissan. Jag var färdig där klockan 12. Då åkte jag till Väsby C för att handla och titta efter vinterstövlar. Hottade ett par som var tillräckligt smala för att passa mina smala vader men da satt dom inte sköntvid vristen. Dyra var de också. Det blev inget köp. Ett par svarta byxor och en turkos tunika fick följa med hem. På kvällen var det dags för julbord med jobbet. I år hade vi bokat på Wik Event i Upplands Väsby. 18,30 skulle det serveras glögg. Den serverades i Coyote Hideout. En lokal med stor öppen spis i mitten. Stefan och jag kom lite efter de andra och när vi öppnade dörren slog rök och ett otroligt sorl emot oss. Vi såg inte till mågon vi kände igen. Vi vände i dörren och gick direkt till lokalen där julbordet serverades och väntade in de andra. De kom 25-20 min senare. När alla satt sig var det ett otroligt högt sorl i lokalen. Det var ett par olika firmor där förutom vi. Bl.a ett åkeri. Deras personal såg ut som om dom kom direkt från jobbet utan att ha bytt om innan. Någon gick runt i jacka, skinnmössa med öronlappar och stövlar. Trist! Lite kan man väl anstränga sig när man går ut. Det kändes som om dom tagit in alldeles för mycket folk i lokalen. Maten tog slut hela tiden. Jag lyckades få lite skinka, en ägghalva, en potatis, en liten bit revbensspjäll och brieost. Dessertbordet bestod av ostkaka serverad i formar direkt från butiken, en kladdkaka med grädde, en skål med ischoklad och en skål med blandade karameller. Till det kaffe. Den mat som jag lyckades få smakade bra men det var definitivt inte värt priset. Vid nio blev vi i stort sett utkörde för att byta lokal och se "showen". Showen visade sig vara ett rockband bestående av tre killar som spelade blandad rock och pop. Ljudnivån var så hög att det inte gick att föra ett samtal. Det var dans också. Det var trevligt men vi saknade ett avskilt rum där man kunde prata med varandra. Vi stannade till 23. Några hade åkt tidigare och några stannade till 01,30. Jag hade inte druckit något och körde hem. Skönt att känna sig helt klar och nykter. Stefan somnade innan han lagt ner huvudet på kudden och snarkade lika fort. Det var bara att byta rum för att få någon sömn. Inga bilder blev det under kvällen


Kommentarer
Postat av: Iffe

Låter som om ni haft trevligt.

2012-12-22 @ 21:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback