Ekg och Stinsen

I måndags jobbade jag till tolv sedan kom Stefan och hämtade mig. Han var snäll och följde med mig in till Riddargatan och fysiologlab där jag skulle få ett 48-timmars EKG. Vi hann äta lite lunch på ett litet hak intill. Det blev en hemlagad lasagne som smakade ungefär som dom man köper från Dafgårds eller liknande. Jag åt en liten bit och lämnade resten. På Fysiologlab fick vi vänta några minuter innan jag ropades in av en inte otrevlig men heller speciellt trevlig sköterska. Lägg jackan där! Sätt dig där osv. Hon tog ett vanligt Ekg innan hon kopplade på det jag skulle ha tills onsdag. Jag skulle vara tillbaka onsdag kl. 11,30 vilket jag sa att jag inte kunde. Då sa hon att jag fick koppla loss det själv och lämna det i receptionen. Det var viktigt att det togs bort just den tiden vilket jag inte förstår. Det sattes på 13,38 och ska sitta 48 timmar! Det blir väl bara 46 tim. Tillbaka på jobbet jobbade jag in lite tid genom att jobba till sex. Åkte hem och gjorde soppa på jordärtskocka, morot och potatis till middag.
Tisdag och jag jobbade som vanligt. På kvällen åkte vi till Stinsen för att handla. Vi köpte julgardiner på Hemtex innan vi gick och åt pizza till middag. Vi hann bara med att gå in på Clas Ohlson och köpa en timer också innan vi tog oss tillbaka mot bilen. Slank in på Akademibokhandeln och köpte en julklapp på vägen mot garaget. Resten av kvällen blev lugn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback