Påsk och kalas

I torsdags, Skärtorsdagen, slutade vi tidigt.
Vi åkte bara och handlade lite snabbt. Vid tretiden kom Mathilda hit. Melker hade kalas för sina kompisar och vi skulle gömma påskägg i skogen som dom skulle få leta efter. Mathilda lade upp ett helt litet skådespel över hur det skulle gå till.
Vi gick ner i skolen och hon iscensatte sitt spel. Men...det gick inte riktigt som hon tänkt. Det började bra, men plötsligen kom en virvelvind av småkillar och så var äggen borta. Efter kom Sandra och innan hon var framme hos oss var småkillarna på väg tillbaka hem till dem. Mathilda såg lite snopen och besviken ut.
I fredags var jag hos Veronica på Salong Längtan och fick ytterligare en ansiktsbehandling. Eftersom vi skulle på kalas lite senare erbjöd hon sig att sminka mig också, vilket jag så klart tackade ja till.
Jag hann åka hem och ficka och byta om innan Birgitta kom och vi gick över för att gratta grannen Eskil.
Vi bjöds på god buffé.
Vid sjutiden var vi hemma igen.
Resten av kvällen blev det TV med bl.a Let's Dance.
Lördag förmiddag åkte vi till Eurostop och handlade. Vi köpte kläder som vi lade i påskägg till barnbarnen. På vägen tillbaka hämtade vi upp mamma. Väl hemma åt vi en lätt lunch och fick besök av en liten och en stor påskkärring innan vi gick ner för att fira Melker som fyllde 7 år.
Det var bara vi och mamma som var där.
Vi drack kaffe, åt kakor och tårta. Stod på stolarna och sjöng och hurrade för Melker. Dom gjorde visst så på dagis.
Sedan spelade vi lite olika spel innan det var dags att göra iordning påskmaten.
Då kom även Sandra, Nicklas och Max.
Efter det blev det mer kaffe och tårta. Jag avstod dock. Jag var proppmätt. Igen fick vi stå på stolarna och sjunga och hurra.
Vi var hemma igen strax före åtta. Vi tittade på Kvällen är din.
Jag var så trött! Satt mest och gäspade hela tiden.
Mamma sov kvar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lät som att vi var lika trötta under Kvällen är din då... Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback