Lördag - Söndag

I går skulle vi ha åkt till Saltsjöbaden för att fira Thordan som fyllt år. Mamma skulle också med var det tänkt. Hon kom med färdtjänst från Furuhöjdens rehab vid halv elva. Då hade jag varit och hämtat all hennes medicin på apoteket, vilket tog en himla tid. När vi kom till mamma kunde vi bara konstatera att någon resa inte var aktuell för hennes del. Hon var allt för ofärdig och trött för det. Hon hade ingen hemtjänst förrän på söndagen och skulle inte klara av att laga mat själv. Vi beslöt oss för att stanna hemma och hjälpa henne. Mamma duschade och bytte kläder medan jag plockade undan och ordnade sängen. Innan vi åkte för att handla lade mamma sig för att vila. Vi handlade och åkte sedan hem ett par timmar. När vi kom tillbaka lagade jag en gryta av lövbiff som vi åt med pressad potatis. Gott! Jag diskade och plockade undan. Vi tittade på tv en liten stund. När vi skulle åka hem ville mamma lägga sig så jag hjälpte henne att komma isäng. Ställde iordning så att hon hade allt hon behövde inom räckhåll.
Resten av kvällen tillbringade vi framför TV:n

Stimmelgrytan jag lagade till middag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback