Lite shopping och kalas

I går hade vi tänkt att vi skule strosa runt i stan och kanske shoppa lite, fotografera lite, fika och bara må bra. YR.se lovade strålande sol och några plusgrader.
Tji fick vi. När vi vaknade hade det snöat och det blåste iskalla vindar.
Vi såsade runt hela förmiddagen innan vi beslöt oss för att åka till Sollentuna C. Stefan ville köpa en sommarjacka.
Vi åkte dit vid 1-tiden.
Så mycket folk har jag aldrig sett där förr. Vi tog ett varv i centrumet innan vi gick för att äta. Vi valde Garden Bistro. Jag tog en räksallad med grillat bröd och Stefan tog fisksoppa. Det var gott men absolut inte värt de 125 kr som salladen kostade. Den bestod mest av grönsallad, haricots verts, några bitar av en tomat, ett par gurkskivor, ett ägg ett gäng maskinskalade räkor.
Just ja, en dillkvist också.
Stefan hittade en turkosblå sommarjacka och en skjorta och jag köpte presentpapper!
Efter det tog vi en sväng till Kista C också.
Vi tittade runt lite och jag köpte tre par strumpor på Åhlens. Vi handlade några saker på ICA innan vi gick upp till Food Courten och köpte med oss en mumsig pasta och bröd hem.
Halv åtta åkte vi och hämtade upp ett gäng festsugna Ungdomar i yngre medelåldern som förfestat hos Sandra Å.
Vi körde dem till Rockplockets Nostalgikväll.
Sen åkte vi hem och åt den goda pastan.
Strax efter 21 kom vi på att det var Earth Hour så jag släckte ner allt utom TV:n.
I dag har vi varit och grattat fd. grannen Birgitta som fyller år i morgon.
Men innan dess tränade jag lite och Stefan var och klippte sig.
Nu är det dags att hoppa i sängen. I morgon är det ny vecka och ny arbetsdag. 3½ dag sedan är det påsk!
Hoppas att vi får sova i natt. Dom ringde till mamma från Ärlinghem och sa att pappa var lite dålig. Frossa och rosslig i bröstet. Dom skulle ringa om et blev värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback