Rhodos dag 1

Hemma igen från vår tripp till Rhodos. Det var vårt första besök där.
Vi är ju Cypernfrälsta och det blev mycket jämförande under veckan.
Vi hämtades av taxi 5.40 förra söndagen. Vår taxichaufför hade den goda smaken att släppa sig när vi åkt en bit. Mysigt att sitta instängd i en liten taxi med den lukten. Blä!
När vi checkat in och stod i kö för att lämna väskorna kom även familjen Åström.
När väskorna var lämnade tog vi en fika innan det var dags att gå mot gaten. Där fick vi veta att det var försening pga att dom grekiska flygledarna inte gav oss en slot-tid. Vi skulle ha kommit iväg 7,45 men nu var det framflyttat till 9,15. 9,20 kom vi iväg. Resan gick fort och bra. Vi hade som vanligt bokat platserna vid nödutgång så vi hade bra med benutrymme. Nackdelen är att det blir ett väldigt springande till toaletterna som ligger där. Men det får man ta. Inte så kul dock då en tant som köade hade gjort på sig. Det hade runnit längs benen och hennes tröja var nersmetad också. Tur att det var efter maten i alla fall.
Efter landning blev det oerhört lång väntan på väskorna. Det var varmt och jobbigt. Väskorna kom skurvis. Att det maskades bland lastarna var mycket tydligt. Trist början.
Bussresan till hotellet gick snabbt och bra. 25 min bara.
Det gick snabbt att checka in och vi fick vårt rum på Poseidon. Ett knallrosa hus.  Familjen Åström bodde på andra sidan av hotellområdet och deras hus hette Triton.
Vi hade ett rum med utsikt mot badviken. Jättefint läge. Från vår balkong kunde vi se bort till Åströms.
Vi packade upp innan vi gick för ett första dopp i poolen.
Vi hann bara komma dit så kom ett danskt par som skulle åka hem och gav oss en badmadrass. Snällt.
Vi gick och handlade lite innan vi tog en fika på balkongen.
Middag åt vi sedan på La Tasca nere vid stranden. Sovlaki precis som vi brukar äta första kvällen på Cypern. Den här var dock inte lika god.
Kvällen blev tidig då vi alla var trötta efter den tidiga morgonen och den sega resan.
I Väntan på att få gå ombord på Arlanda.  Foto: Sandra Åström
Lång väntan på väskor vid ankomsten.
Där borta i det rosa huset bodde vi.
Utsikten från vår balkong.
Mathilda har gjort sig fin för middag på La Tasca
Utsikten från Åströms rum.
Min mat första kvällen. Sovlaki. Gott men inte alls som på Cypern.