Inställd barnvakt men ändå inte...

I lördags skulle vi ha varit barnvakt till Max medan Sandra var på jobbresa och Nicklas skulle köra cross.
Nu blev crossen inställd pga den dödsolycka som inträffade på crosstävling förra helgen.
I stället skulle Stefan och Nicklas tapetsera färdigt i hallen. Nicklas skulle också köra ett mopperace i närheten.
Vi åkte ut till dem vid niotiden på morgonen. Redan när vi parkerade nere på vägen hörde vi Max glada tjut när han såg att vi kom.
Han kom springande ut och upp i min famn direkt. Lille sötisen.
Vi hann leka en liten stund innan det var dags för Nicklas att ta sig bort till mopperacet. En liten stund senare gick även vi dit.
Det var jättevarmt och skönt i solen.
Vi hann ta en fika och prata lite innan racen skulle starta. Då ville Max gå hem. Han var trött. Det var bara att sätta honom ivagnen och gå hemåt. Jag hämtade upp en napp och gick en sväng på vägen och han somnade ganska snabbt.
Jag kunde sitta i solen och läsa medan Max vagn stod i skugga och han sov gott.
När Stefan kom tillbaka satte han upp tapetvåderna som saknades och när även Nicklas var tillbaka stack jag hem och hämtade ingredienser till middagen som jag sedan lagade till.
Efter att vi ätit åkte vi hem igen. Kvällen blev lugn framför TV:n
Max på väg för att titta på mopperace.
Max och pappa Nicklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback