Spökvandring med middag

I går kväll kom vi äntligen iväg på Spökmiddag.
Det började med att vi fick en sådan förra året av barnen när i fyllde år. När det var dags för promenaden blev jag superförkyld och vi fick ställa in. Vi fick inte ändra dag så den spökvandringen gick upp i rök. I julas fick jag en ny av Stefan och i går var det dags. Det var nära att det inte blev något då heller. Vi var ute i tid för att hinna in till Slottsbacken där samlingen var. När vi var nästa i Upplands Väsby säger Stefan: Du tog väl med värdebeviset? HEL.....E det låg ju kvar hemma på hallbyrån. Det var bara att vända och hämta det. Nu blev det knappt om tid. Vi skulle samlas 17,45. 17,40 släppte han av mig på Munkbroleden och jag hastade upp till Obelisken på Slottsbacken. Stefan skulle bara parkera och skynda sig till samlingen. Tanken var att han skulle ringa mig för att få veta vart vi var om vi hunnit i väg. Precis när guiden kommit och hälsat oss välkomna kom även Stefan. Vi hann alltså.
Vi var väl ett femtiotal som sedan gick runt i gränderna i Gamla stan och lät oss skrämmas av alla spöken som dök upp. Nja så rädda blev väl inte vi direkt men några andra i gruppen skrämdes lite.
Strax före halv åtta var vandringen över och vi fick gå in på restaurang Stortorgskällaren och äta middag. Härligt. Det hade blivit rätt kallt ute och jag var lite frusen. Jag är riktigt glad över att jag tog på mig vantar, läderstövlar och vinterjacka. Det behövdes.
Vi bjöds på Toast Skagen, Majskyckling med Parmesan och örtstomp med rödvinssås, Creme Brulé.
Det blev en rätt trevlig middag där vi pratade med ett par från Orust.
Vid 22 var vi hemma igen.
Vår guide
En kolerasjuks hand griper efter mig..... läskigt

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sicken tur att ni kom i väg till slut då:)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback