Förkylt.... och Hallowenfest


En riktigt konstig förkylning har jag åkt på.
För nästan 2 veckor sedan blev jag jätteirriterad i halsen två nätter halvsatt jag och sov. Så gick det bara över och jag mådde som vanligt. I onsdags var jag på "syjunta" hos Lena. Vi bjöds på jättegod fisksoppa. Tårta till kaffet. Under kvällen började jag få rethosta. På torsdagen fick jag riktigt rejäl hosta. Jag hostade så att jag trodde huvudet skulle gå i bitar. På kvällen fick jag hålla i huvet när jag hostade. I fredags var det i stort sett bra. Lite tung förmiddag men på kvällen kändes det helt bra igen. Jag skulle ha fått min fjärde behandling hos Veronica men fick ställa in då hostan blir värre när man ligger ner. På eftermiddagen var jag med mamma på Stinsen. Hon skulle köpa läderstövlar och något att ha på sig när vi åker på julmiddag utanför Västervik i december. Då mådde jag hur bra som helst.
I går vi var bjudna på tidig Hallowenfest/köksinvigning hos Åströms. Mycket trevligt. De flesta var utklädda och en del såg riktigt läskiga ut.
Jag hade peruk och hatt men fick ta av mig det ganska snabbt. Det blev så otroligt varmt. Vi bjöds på Chili con carne med goda tillbehör. Jättetrevligt.
Jag var lite rädd att Max skulle bli rädd när han såg mig och han var lite reserverad innan jag tog av hatt och peruk. Då ville han komma till mig direkt.
Stefan, jag och Micke  foto: Sandra Å
Max         Foto: Sandra Å
Nicklas som ser galen ut.   Foto: Sandra Å
Kära sonhustrun Sandra Ö.  Foto: Sandra Å
Stefan
Demaskerad Stefan med lilla E i knät.   Foto: Sandra Å
Spöket Arne (tror jag han hette)
Veronica och Sandra Ö
Mathilda        Foto: Sandra Å
Mathilda med upptuperat hår.
Robert W... Nicklas menar jag i min peruk.
Lilla E som skelett.
Hela dagen kändes det bra tills jag skulle sova. Då plötsligt blev jag jättetäppt i näsan. Ytterligare en natt i halvsittande läge för att kunna andas genom näsan.
I dag skulle jag och Sandra ha åkt på Hem & Villamässan men det var inte att tänka på för mig. Jag snorar och snyter mig mest hela tiden. Börjar känna av det under näsan och det känns som om jag har vacum i huvudet. Hur mycket snor kan en kropp producera egentligen. Jag har som tur är ingen feber.
Jag som nästan aldrig var sjuk eller förkyld tidigare. Men det är väl som dom säger att man ska akta sig för barnbarnens dagisbaciller.
Stefan är också förkyld och har sovit på bäddsoffan sedan han kom hem i fredags. Vi får väl se om vi får sova i olika rum i natt också om vi stör varandra för mycket.
I dag har vi varit hemma hela dagen. Vi har städat i lugnt tempo. Städat, vilat, städat och vilat.
Jag har till och med dammat alla böcker och glas i bokhyllan. Det behövdes vill jag lova.
Här var det dammigt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Inget kul med förkylning!

Den hoppas jag har gått över till på torsdag, så vi kan sjunga då..



Kram kram!

Postat av: Vera

Ja, jösses! Nu ser jag kortet du menade på E :) Effektfullt!

Kram på dig och hoppas du mår bättre.

2011-10-23 @ 01:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback