Vilken härlig dag....

... det blev idag. Tyvärr har jag inte kunnat njuta så mycket av solen som jag skulle ha velat.
Jag var nämligen tvumgen att städa idag. Jag har inte gjort det på flera veckor så nu var det dags. I går fick vi dessutom fönstren putsade. Jag såg redan när jag svängde upp på garageinfarten att fönstren såg otroligt rena ut. Nästan så att man trodde att det inte var något glas där.
På 45 min hade han putsat alla fönster plus uterummets glasrutor.
Jag hade bara att ställa tillbaka alla blommor efteråt. Skönt.
Stefan har målat träet (eller hur man skriver) runt glaspartierna på uterummet så nu börjar det snart bli klart.
Jag har bytt i sängarna och tvättat lakanen. Medan jag hängde tvätten kom Sandra och barnen på ett spontanbesök. Dom åt lite lunch med oss innan dom skulle cykla vidare.
I kväll har vi ätit middag i uterummet. Stekt gös med grädde, tomat och dill och till det kokt potatis och sallad.
Nu blir det Rabarberpaj och kaffe.

Jag brukar ha flagad mandel i pajdegen men nu hade jag ingen hemma.
Men vi hade en burk med kolakulor så det tog jag. Gott men godare med mandel.


Lite vaniljglass till. Mums!

Nu tittar vi på vår kommande körgäst!
Martin Stenmarck!

Nästa lördag på Cirkus lommer vi att köra till honom i Sjumilakliv och Jag blundar.
Det ska bli otroligt kul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback