Frusen Valborg....

Vi var uppe ganska tidigt i går morse. Kl. 11 hade Stefan tid hos sin optiker i Barkarby Outlet.
Han fixade lite ut och medan jag rev ur allting under diskbänken och gjorde grundligt rent där. Strax efter 10 satte vi oss i bilen och åkte mot Barkarby. Medan han var hos optikern tänkte jag gå på IKEA och kolla lite hur det ser ut under diskbänkarna i deras uppbyggda kök. Jag skulle inte handla något förutom diskborstar.
Han släppte av mig utanför och åkte vidare.
Nästan alla IKEAS kök har lådor under diskhoarna. Det ser inte alls ut som hos oss. Jag ville se lite hur dom gjort med rören, men här fick jag ingen inspiration direkt. Det går väl inte att jämföra hur köken byggdes 1988 och 2011.
På väg ut ur varuhuset råkade jag plocka ner fyra matlådeburkar, tre andra plastburkar, ett plastfat att ställa under krukan med vindruvan och en förpackning frottétvättlappar. Stefan ringde precis när jag var på väg in i hämtlagret. Han var på övre plan och jag satte mig att vänta. Jag satte mig vid ett trädgårdsbord och kom på att det skulle vara ett perfekt bord till vår altan.
När Stefan kom sa jag det till honom och han sa att då tar vi ett sånt.
Det blev dessutom två hyllplan till skåpet under diskbänken. Ett behövde vi men dom säljs bara i tvåpack.
Vad hände egentligen? Jag skulle bara ha ett par diskborstar och plötsligt hade vi en hel vagn fylld med prylar. Men diskborstar glömde jag.
När vi kom hem igen skruvade jag ihop bordet medan Stefan målade och fixade annat.
Vi gick en sväng till Fam. Åström och gav Mathildas hamster Nikki lite friskt vatten och lite gurka.
Sen gjorde vi oss iordning och åkte ut till Nicklas, Sandra och Max.
Där bjöds vi på jättegod middag och lek med lillskrutten innan vi gick ner till brasan.
Max ville ha sin balanscykel med sig. Han är så rolig när han går med den. Han vill inte sitta på den utan ska bara leda den. Rätt som det är drar han iväg snabbt som sjutton.
Vid brasan gick vi först en tipspromenad innan dom satte fyr på bålet. Det blåste och elden spred sig lite men det var ingen fara, vattenslangen var framdragen.
Det var så jäkla kallt. Jag var klädd i vinterjacka och vantar men frös ändå.
Nicklas och Sandra vann tipspromenaden och fick välj apris först. Stefan och jag kom fyra och Stefan valde en Kosta Boda vas. Jag lekte med Max.
Det bjöds frikostigt på Kaffe, fikabröd, korv med bröd, godis, dricka, whisky och vin. Mysigt initiativ av bl.a. bonden som äger marken.
Jag drack dock bara kaffe och åt en "dammsugare". Jag skulle köra hem och dessutom har jag försökt vara lite försiktig med magen senaste veckan.
Men fy tusan vad vi frös. Halv tio valde vi att gå tillbaka hem till Sandra och Nicklas. Max var trött och skulle dessutom upp och gå på Knoppisarna (eller vad det hette) typ Mulle för småttingar.
Vi satt i köket en stund och pratade och Max och jag tittade lite i hans böcker innan Stefan och jag packade in os i bilen och åkte hem igen. Det tog lång tid innan vi var varma igen. När jag kröp ner i sängen drog jag över mig både täcket och vårt vadderade överkast.
Nya bordet. Nu måste jag bara försöka få bort allt Myrr som jag hällt längs husgrunden.
Max med sin älskade cykel.
Brasan är tänd och G sprutar vatten där elden spred sig.
Vår vinst i tipspromenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback