Senaste veckan.....

...har jag inte varit hemma mycket.
Stefan stack till Hongkong och Taipei på lördagkvällen. Och på söndagen städade jag ju mest.
I måndagskväll hämtade jag käraste lilla syster på Arlanda. Åkte och lämnade av henne hos mamma. Jag blev kvar en stund på fika.
I tisdags och onsdags åkte jag direkt till mamma efter jobbet. Där bjöds jag på middag och trevligt sällskap.
I torsdags var det dags för kören igen. Kul som alltid, även om det kan kännas lite motigt att ge sig iväg. Det har blivit lite lättare nu när det ju faktiskt är ljust då vi åker.
I fredags var jag ledig och fick sova lite längre på morgonen. Det var meningen att mamma, Inger och jag skulle åka till Sollentuna Centrum och shoppa lite men dom hade varnat för kraftigt snöfall vid lunchtid. Då valde vi att åka till Eurostop bara. Mamma skulle köpa några blusar på H&M och det fanns ju där. Det jag skulle handla får jag ta senare.
När vi åkte hem tog vi vägen via oss och Inger och mamma fick se vår halvklara tvättstuga. Då ringde Eva och sa att hon var på väg och ville också komma och se den.
Sen åkte vi hem till mamma igen. Vi åt lunch, slappade och pratade. Sen lagade jag och Inger middag medan Eva gick och köpte lite gott bröd.
Vi satt länge och åt trerätters:
Toast Skagen
Rostas med blandad sallad, oliver, hummus och bröd
Glass med blåbär, hallon och mango.
Det blev en lugn kväll med lite tv och en massa snackande innan vi alla fyra däckade redan vid tiotiden.
Halv elva låg jag och läste lite innan ögonen ramlade ihop.
Jag vaknade redan vid halv fem, men det var ju på tok för tidigt att gå upp då. Slumrade till och från tills dom andra började röra sig vid halv åtta.
Efter en lång och mysig frukost packade jag in mig och alla prylar i bilen och åkte hem. Stefan hade kommit hem från Hongkong två timmar tidigare.
På eftermiddagen satte jag mig ute på baksidan och läste min bok. Det var ljuvligt skönt i solen men det är så mycket snö att jag fick sitta med fötterna uppe på snövallen för att få plats.
På efter middagen kom Peter som skulle montera vårt tvättbänksskåp och dra vattenledningarna. Han höll på till klockan var nästan sju. Snart snart är det färdigt i tvättstugan och det ska bli så himla skönt.
När Peter åkt åt vi sen middag innan vi såg körslaget på TV.
Stefan som led lite av tidsomställning satt mest och slumrade i soffan och jag strök en massa tvätt.
Det blev tidig kväll även igår. Halvelva låg vi och det tog inte lång stund innan jag sov.
Då blev det såklart tidig morgon i dag igen. Lyckades dock slumra till halvåtta igen.


Här har jag lyckats hacka bort lite snö för att få bättre plats för fötterna. Snön är packad och stenhård.
Det mesta av det är sånt som rasat ner från taket.


Vi har så otroligt mycket snö kvar ännu. Så här mycket snö brukar vi inte ha i Stockholms län i slutet på mars.
Nu hoppas jag att den snabbt försvinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback