Slö dag...

I morse vaknade jag 8,15 och gick upp och fixade frukost. Jag slamrade rätt bra. När allt var klart och utburet i uterummet hade Stefan fortfarande inte kommit upp. Jag började äta men när klockan var nästan nio var jag tvungen att gå in och se om han levde. Jag väckte honom och vi åt färdigt tillsammans.

Efter lunch åkte vi en snabb tur till Ica Maxi. På vägen dit passerade vi miljöstationen och gjorde oss av med lite sorterade sopor.

Vi köpt en håv till poolen och lite andra småprylar. Måns Kallentofts senaste bok - Den femte årstiden,  slank också med.

På vägen ut köpte vi en varsin mjukglass. Maxi har den absolut godaste mjukglassen häromkring enligt min smak.
Utanför köpte vi nägra säckar jord och en liter svenska jordgubbar.

En tur in på Blomsterlandet resulterade i några tobaksplantor och vita begonier bl.a.

På eftermiddagen blev det premiärdopp i poolen. +27 i både vatten och luft. Vi flöt runt på våra uppblåsbara "fotöljer" och läste.
Lite senare slumrade jag till i baden baden innan det var dags för middag. Stekt torsk, färskpotatis, kall räksås och sallad.
I kväll har vi suttit i uterummet och tittat på TV, ätit jordgubbar och glass och haft det bra.

Nu är det hög tid att komma isäng.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback