Sill-lunch och ösregn......

Idag bjöds vi på sill-lunch hos min arbetskamrat Martin. Även förra året var vi hos honom och även då regnade det. Dock inte så kraftigt som idag. Då satt vi ute under ett läckande tak. Idag satt vi inomhus.
Det var sill och potatis, lax och skagenröra (tror jag det var), ägghalvor med räkor, bröd och ost. Kaffe och jordgubbstårta efteråt. Vi fick lite längre lunch. 1½ timme istället för 45 min.

16,40 lämnade jag jobbet och åkte och hämtade mamma. Fortsatte hem och åt lite mat innan vi åkte vidare för att hälsa på pappa. Även Sandra och barnen var med. Han blev så glad när vi kom att han grät en skvätt. Sandra hade med sig blåbärsmuffins som dom bakat och som vi åt till kaffet.

Vi tittade på hönsen och kycklingarna som bor på hemmet under sommaren. Och jag bjöd dem på en hembakad bulle till barnens skräckblandade förtjusning.

Efter någon timme var det dags att lämna pappa igen. Det är alltid jobbigt att lämna honom och åka hem. Han blir lite ledsen.
Men på måndag kommer han hem igen.

När jag skjutsat hem mamma igen åkte jag hem och gjorde en sillinläggning.
Örtagårdssill som vi provsmakade i Maxiköket. En lite speciell smak med basilika var det, men gott.

Resten av kvällen har jag slöat framför TV:n. Nu gäspar jag så att käkarna nästan går urled och ska nog hoppa i säng.
I morgon blir det midsommarfirande med delar av familjen, helst vill jag ju ha med hela familjen men så blir det inte i år. Det blir nog bra ändå. Tipstolvan är fixad och barnen bestämmer lekar till femkampen.


Dagens regn. Dom hade hotat med upp till 50mm regn men här blev det 17mm.




Örtagårdssill.


Stefan plockade av de sista bigaråerna från vårt miniträd. Jättegoda.
Jag hade med mig en lite påse bigaråer till pappa också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback