En flytande söndag...

...blev det för min del.
Magen tålde inte all mat jag stoppade i mig under midsommarhelgen.
Jag sprang ett antal gånger på toa under dagen och på kvällen var tarmarna så irriterade att det kändes som om dom låg på utsidan av skinnet.
Jag bestämde mig för att bara äta flytande lätt mat under hela söndagen. Det blev hönsbuljong, yoghurt, proviva blåbär och nypon samt några muggar te. Det gick bra. Det gick till och med bra att laga mat till Stefan men själv äta proviva nyponsoppa.
Magen kändes mycket bättre.
Idag har jag börjat äta lite grann. Till lunch åt jag av den maten jag gjorde till Stefan på söndagen och till middag blev det äggröra, ris och avokado. Och nu har jag druckit en cappucino.
Lite skitsnack:
Jag håller på med en kur med några kinesiska piller för magen. Det är Stefans kusins svärdotter som har en Kinesisk klinik i Borås som plockat ihop dem åt mig. Det kan ju vara en reaktion på dem som jag kände av. Naturläkemedel brukar ju funka så. Att först blir det värre för att sedan vända och bli bättre. Jag fortsätter kuren ut så får vi se om den hjälper. Hitills har jag inte märkt mycket av den.
I kväll var jag ute på en rask promenad och när jag kommit halvvägs så var det bara att söka upp ett buskage för att inte en olycka skulle hända. Det bara rinner. Jättetrevligt, NÄ!
Ska dom här få ordning på min krånglande mage? Man kan ju hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback