Vår tredje vecka....

....av semestern har vi mest varit hemma.
I måndags och tisdags hade vi Sandra, Nicklas och Max här på middag då dom haft hantverkare hemma som målat i köket. Inte så kul att laga mat och äta där då. Trevligt att ha dom här.
I torsdags var vi barnvakt till Mathilda och Melker medan Sandra och Micke var och tittade på kök på Kvik.
Mathilda ville stanna kvar när dom andra gick hem och det fick hon så klart.
Hon och jag lekte med dockor och jag hoppas att inga grannar såg mig när jag gick i trädgården med Sandras gamla babydocka på höften hihi. En del börjar ju leka med dockor när dom blir gamla men riktigt där är jag inte än. Sandra själv var inget intresserad av sina dockor när hon var barn. Precis när jag var färdig med middagen ringde Sandra och frågade om Melker fick komma upp igen och det fick han ju. Mathilda blev väl inte jätteglad över det direkt då hon ville ha mormor för sig själv ett tag. Men det gick bra. Vi fortsatte med dockorna en stund till efter maten.
Klockan åtta tyckte vi det var dags att återlämna barnen till deras föräldrar så vi gick med dem ner. Vi stannande kvar en liten stund innan vi gick hem igen.
På kvällen satt vi i uterummet och tittade på reprisen av Sommarkväll med Richard Olsson. Klockan var ca 22,30 när det ringde på dörren. Stefan öppnade och där stod vår granne och undrade om vi ville komma på grillmiddag på fredag kväll. Det ville vi gärna.

I går fredag åkte vi till Uppsala och Akademiska där Stefan hade tid för att kolla sitt öga. Han fick komma in direkt och det gick fort och bra.
Efter det åkte vi till systemet och köpte lite vin dels för att ha hemma men också som presenter. Vi hann med Bauhaus och att lämna lite prylar till min fd arbetskamrat på hans nya jobb.

kl. fem gick vi över till grannarna. Det var vi och Anne-Mari och Eskil som var bjudna.
Vi fick en fördrink innan maten blev klar.
Vi bjöds på himmelskt god grillad lammstek och potatisgratäng. Åh så gott det var. Köttet smälte nästan i munnen.
Jag åt mer än jag borde. Jordgubbar och glass till efterrätt och kladdkaka och grädde till kaffet. Magen stod i fyra hörn när vi gick hem vid midnatt.

Vi hade hunnit lägga oss och läsa lite när telefonen ringde.
Det var Nicklas som undrade om vi kunde passa Max för Sandra behövde åka till akuten och visa upp sitt ben. Hon har fyllt i en tatuering som nu gav henne besvär.
Eftersom vi druckit vin till maten kunde vi inte köra. Även om jag kände mig helt nykter så ville jag inte riskera något. Sandra fick komma och hämta oss. Vi kröp ner hos Max direkt när dom åkte. Jag kunde inte sova. Stefan och Max snarkade ikapp emellanåt. Är man inte van att ha barn i sängen så är det svårt att sova. Han snurrade, gnydde och drömde. Jag var uppe och gick runt lite vid två tillfällen. Jag lyckades slumra till strax innan Sandra och Nicklas kom hem igen vid sextiden. Då vaknade även Max till och Nicklas kröp ner och löste av oss medan Sandra skjutsade oss hem igen. Jag tror inte att Max hann fatta att farmor och farfar legat hos honom större delen av natten. Halv sju kröp jag ner i min säng och somnade ganska snabbt.
Tio över tio väcktes vi av telefonen. Nu var det mamma som ringde. Jisses vad trött jag var.
Dagen har gått i slowmotion och nu ska jag ta en powernap innan det är dags för nästa fest. Vi ska fira att Micke fyllt år i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback