Ingen lust......

...till någonting. Så har det varit idag.
Men jag har i alla fall rensat bort lite växtlighet på kullen vid dammen, tagit en cykeltur till Mamma och Pappa och fikat.
Nu har vi ätit lite räkor och rostat bröd. I morgon startar vår sista semestervecka och det känns som om tiden bara rusat iväg.
Är det kanske lite jobbångest jag känner av idag? Jag har läst någonstans att man ska ha minst 3 veckors semesterför att:
Vecka 1 går åt till att varva ner
Vecka 2 kan man slappa och njuta
Vecka 3 börjar upptrappningen igen
Nu har ju jag haft 2 veckor att slappa och njuta. Det är första gången vi har så många veckor i rad.
Ute är det så varmt och torrt att mina växter törstar ihjäl. Jag vattnar och vattnar men lika fort torkar dom ut igen.
Men min Bougainville som jag köpte på försommaren och som först tappade alla blommorna har nu blommat om med massor av blommor och nya blad. Den trivs väl i den fuktiga värmen.
I morgon är det första augusti. Den sista riktiga sommarmånaden börjar.
Usch vad snabbt det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback