En vecka kvar....

...till semester! Skönt ska det bli!
Veckan som gick var varm.
På tisdagskvällen direkt efter jobbet gick jag en timmes promenad i värmen.
Efter jobbet i onsdags körde jag 20 min aerobics. Det var vad jag pallade med i hettan. När jag precis gjort i ordning min middag efter gympan ringde Sandra och undrade om jag ville hänga med på promenad. Först tänkte jag säga nej men så ändrade jag mig och sa att jag hänger med. Vi gick i fårhagen i ca 1 tim. Härligt och mysigt.
Vi gick in bland kolonilotterna som ligger nedanför. Vilka stugor dom hade där. En del var ju som små sommarstugor.
Torsdag förmiddag var jag barnvakt till lillskrutten Max medan Sandra jobbade.
Jag var ute hos dem kl. 07,15 och då sov han fortfarande. Sandra hade redan åkt och Nicklas åkte när jag kommit. Samtidigt som Nicklas åkte kom även Stefan för att hinna träffa Max en liten stund innan han måste vidare till jobbet. Men Max bara sov och sov. Stefan väntade en timma men sedan var han tvungen att åka. Jag roade mig med att vika lite tvätt och läsa i min bok medan jag väntade. Strax före nio vaknade Max. Jag gick in och var väl beredd på att han skulle bli lite ledsen men han sa bara mamma. Mamma jobbar sa jag. Då slängde han iväg nappen och sedan var det full fart. Efter frukost gick vi ut och lekte. Solen sken och det var härligt. Vi lekte med bilar, grävde i sand, sparkade boll och lekte i lekstugan tills Sandra kom hem 12,30.
Jag stack hem och bytte mina filmjölksprickiga byxor mot ett par renare och drog vidare till jobbet.
Max har parkerat en del av sina fordon
Och här kommer ett till som ska parkeras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback