Det finns inte ord....

...för den sorg och avsky man känner inför det som hänt i vårt grannland Norge.
När vi först såg på nyheterna i fredags att en bomb sprängts i Oslo så trodde jag inte det var sant. En sådan förödelse i Oslo! Vad var detta? Ett terrordåd så nära oss?
Tur tyckte vi att det trots allt inte var så många dödsoffer, med tanke på hur alla byggnader och gatorna såg ut.
Något senare kommer nästa chock. Någon har mejat ner ett stort antal ungdomar på läger på en ö utanför Oslo.
Han har utgett sig för att vara polis och ska hjälpa dem. Får dem att samlas runt honom och då mejar han ner dem. Under 1½ timme hinner han leta upp ungdomar som i förtvivlan gömt sig och kallblodigt meja ner dem.
Det är så makabert och ofattbart. Polisen som ska vara våra räddare i nöden. Som vi ska kunna lita på. Det är så hemskt att jag inte orkar läsa tidningarna.
Hur kan en människa bli så sjuk att man iscensätter något liknande. Det är totalt ofattbart.
Mina tankar går till alla överlevande, det dödas anhöriga och såklart hela norska folket.
Jag lånar samma bild som Sandra lagt upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback