Mellandagarna.....

Vi gick upp tidgt på juldagsmorgonen för att komma iväg till Iffe & Kerstin i Huskvarna. Vi hade inte tänkt åka dit i julhelgen i år.
Vi brukar alltid tillbringa några dagar hos/med dem. Dom har ju varit Stefans reservföräldrar i hela hans liv. Under hösten har Kerstin opererat sin höft och vi trodde att dom inte skulle orka med något besök. Men ett par dagar före jul ringde dom och undrade om vi skulle komma.
Vi hade bestämt att vi skulle fira nyår hos Inger i Kalmar så vi tvekade lite. Iffe och Kerstin börjar bli gamla och lite halvskruttiga och vi vet inte hur länge vi får ha dom kvar så vi beslöt oss för att ändå åka. Det innebar att vi fick göra två långa resor inom loppet av en vecka.
Vi var framme i Huskvarna på eftermiddagen och bjöds då på glögg som vanligt. På annandagen blev det ett besök på A6 Center (som vanligt) enda skillnaden var att jag åkte därifrån tomhänt, inte vanligt. Nu var det bara Stefan och Kerstin som handlade. Iffe som mådde lite dåligt stannade hemma. När vi kom tillbaka hjälpte vi dem att sätta upp deras gardinuppsättning ordentligt. Dom hade bytt fönster och någon från kommunens fixarhjälp hade varit där och satt tillbaka gardinstänger och konisch. Det var dåligt gjort och allt hängde löst. Men ni ska det sitta länge.
Vi stannade i Huskvarna till måndag förmiddag.

På vägen hem stannade vi till hos Britt-Marie och Bosse i Mjölby. Där bjöds vi på kaffe och smarrigt fikabröd. Vi tittade på deras nya fina kök och pratade i någon timma innan vi åkte vidare hemåt. Det var fint väder och det var så otroligt vackert med all snö och solen som sken.

På tisdagen tog vi med oss mamma och åkte till Sollentuna Centrum. Hon ville köpa sig något att ha på sig Nyårsafton. Det var första gången jag var på Sollentuna C sedan dom byggde om. Det var stort och fint men ödsligt. Inte mycket kunder där. Ganska många exclusiva butiker. Vi hittade en t-shirt med paljetter till mamma på Gina Tricot. Jag hittade en vit tröja som var nedsatt till 74,50 och Stefan köpte en skjorta för ett hisnande belopp på Eton.
Jag hade beställt en klänning från Bonprix före jul men jag hörde inget fast det stod att jag skulle få en bekräftelse på e-posten vilket jag aldrig fick och den kom inte på posten så jag var på jakt efter något annat.
Vi åkte vidare till Stinsen där Stefan skulle in på Clas Ohlson. Vi delade på oss och mamma och jag gick på jakt efter kläder. Mamma hittade ett par fina skor på Eurosko, ett par svarta byxor på Esprit och en kofta på HM. Jag hittade en lite kofta med volang på HM och en topp på MQ.
Mamma följde med oss hem och åt middag och tillbringade kvällen med oss.

På onsdagen tog vi en tur ut till Nicklas och Max. Sandra var i stan så henne träffade vi inte. Max och jag lekte medan Stefan, Nicklas och hans kompis Peter satt och fikade och pratade. På onsdagen fick jag ett SMS att min beställda klänning fanns att hämta på Coop. Den som jag velat ha till julafton.

Klänningen jag väntat på.





Kommentarer
Postat av: sandra

Nämen... A6 utan att shoppa!

WOW :)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback