Fåglar...

Vart tog fåglarna vägen?
Hela vintern har vi haft fullt av fåglar vid vårt fågelbord. Nu kommer nästan ingen fågel längre. Vi har matat med jordnötter, solrosfrö och fågelfröblandning. Dom kanske ledsnat på det, vad vet jag.




En otroligt skygg Nötskrika. Jag fick smyga mellan gardinen och fönsterkarmen för att lyckas fånga den på bild.
Det räckte med att vi närmade oss fönstret så flög dom i väg direkt.



Gulsparvar (tror jag) och så min favorit bland vårfåglar. Koltrasten.


Gulsparv?

Kommentarer
Postat av: Darkangel och fröken Jokkmokk

Är det inte för att det är varmare tillfälligt?

Då brukar fåglarna här äta mindre. Fast dom har ju inte försvunnit helt hos mig.

Postat av: Marianne

Jo så kanske det är. Dom är ju inte helt borta. Jag ser ju att det gått åt lite mat på dagarna när jag jobbar. Men tidigare var dom ivriga redan på morgonen.

2011-01-20 @ 09:27:09
Postat av: Quila o Ronja

Fin bild på nötskrikan!



//Susanne

2011-01-20 @ 23:30:13
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Sandra

Inte är dom hos oss i alla fall..

Vi har inte haft en enda fågel på besök..



Kram!

2011-01-23 @ 14:32:35
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback