Barnvakt, körsång och middag

I helgen var vi barnvakt till Melker och Mathilda mdan mamma Sandra och pappa Micke var på den här festen.
Vi hade räknat med att barnen skulle vilja åka på museum eller något sådant men dom var fullt nöjda med att bara vara hemma. Rätt skönt faktiskt även om det är kul att gå på museum också.
Vi tog bara en tur till Maxi och handlade mat. Barnen fick välja något bland leksakerna och Melker valde ett Lego. Mathilde hittade inget hon ville ha utan fick motsvarade belopp i pengar i stället.
Efter handlingen var vi bara hemma hos dem och pysslade lite, åt middag, tittade på TV och åt fruktsallad.
Jag sov lite halvt illa då först Melker och sedan Mathilda kom över till oss under natten. Trots att dom har en säng som är 2,40 m bred så låg jag i kanten på kanske 25-30 cm med Mathilda precis bakom min rygg.
Klockan 7,10 ringde mobillarmet och Melker och Stefan gick upp för att äta frukost och ge sig iväg på innebandyträning. Mathilda och jag låg kvar en liten stund innan vi också gick upp.
Medan grabbarna var på innebandyn bäddade jag, diskade och plockade undan lite. Strax efter att dom var tillbaka kom även Sandra och Micke hem.

Vi pratade en stund innan det var dags för oss att åka hem och klä om inför körsången i Gränby Centrum. Eftersom vi vann julkörstävlingen fick vi en check på 20 000 kr som vi skänkte till Grottan. Dom har aktiviteter för hemlösa i Uppsala.
Mathilda och Melker följde med och lyssnade på oss när vi sjöng.
Sjungandet gick bra trots att det var ett tag sedan vi övade tillsammas. Två representanter från Grottan var där och tog emot gåvan.


Här får Caroline checken av arrangören.

Och här lämnar hon den vidare till Grottans representanter.

Innan vi åkte hem åt vi lite på Burger King och tittade i några butiker.
Väl hemma hann vi ta en kopp kaffe och vila en liten stund innan vi begav oss ut till Sandra, Nicklas och Max. Där bjöds vi på bus med charmputten och en god middag. Trevligt.
Jag är så glad över att jag har världens finaste barn/svärdotter/svärson/barnbarn som det alltid är lika trevligt att umgås med.
Innan vi åkte hemåt igen tittade vi på Solsidan. Fortsätter det i samma stil resten av avsnitten kommer jag att sitta klistrad vid tv:n (om inget annat trevligt dyker upp förståss). Det var riktigt roligt.  


Sandra i deras kök som dom håller på att renovera.




Nicklas i myshörnan i deras kök. Det kommer säkert att bli jättebra när det blir färdigt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för barnvaktshjälpen :)



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback