En jobbig dag är förbi....

Fy vad nervös jaghar varit idag.
Eftersom mamma skulle opereras först på morgonen i dag och vi inte kunde komma dit så tidigt så valde jag att jobba några timmar innan.
Vid halv tolv åkte jag till Coop där jag köpte lite bröd och youghurt innan jag åkte till mammas och pappas lägenhet. Efter några minuter kom även Eva dit. Vi plockade ihop det mamma ville ha till sjukhuset innan vi åt lite lunch och fikade. Vi var båda två jätteoroliga inför mötet med pappa då vi skulle berätta vad som hänt mamma. Vi sprang på toa flera gånger innan det var dags att åka.
När jag klev ur bilen utanför äldreboendet mådde jag nästan illa.
Pappa satt och åt när vi kom. Jag tyckte att vi skulle vänta med att ge oss tillkänna men det tyckte inte Eva så hon gick in till honom och hälsade. Jag sa att vi skulle vänta i hans rum.
Efter en stund kom han och han grät redan då. Han förstod så klart att det var något med mamma, annars hade hon ju varit med. Vi förklarade så gott det gick att det inte var någon fara med mamma men att hon ligger på sjukhus och har blivit opererad. Oj, vad han grät. Vi försökte trösta och förklara att det skulle bli bra men att det skulle ta lite tid. Vi valde dock att inte berätta att han inte kommer att kunna komma hem på ett bra tag. Han lugnade sig lite och vi åkte ut till "torget" där vi fikade.
Efter någon timma gjorde vi oss redo att åka vidare till Danderyds sjukhus och mamma.
Pappa var ledsen men lugn när vi kramade honom adjö. Usch det är lika jobbigt varje gång man lämnar honom och går ut genom porten.
Mamma var i alla fall vid gott mod och glad. Hon har otroligt lågt blodvärde och fick en påse blod just då. Hon skulle få en till under kvällen. Hon ska få åka till Täby på rehab efter sjukhusvistelsen. Det känns bra.
Vi pratade, skrattade och skojade under besöket. Det kändes bra att lämna henne och åka hemåt. Var lite rädd att jag skulle hamna mitt i rusningstrafiken men det gick ganska bra. Det var bara mellan Väsby & Märsta som det gick lite trögt.
Stefan hade handlat mat till middag. Kalvschnitzel som jag gjorde iordning. Vi åt klyftpotatis till. Köttet var lite av en besvikelse tyvärr.
Nu blir det Let's Dance och jag är kanontrött efter dagens anspänning. I morgon blir det en lugn dag. Inget inbokat och inga hantverkare som kommer tidigt. Det blir sovmorgon och lugnt.
På söndag hämtar vi pappa och tar med honom till Danderyd och mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback