Dop och ännu mer garderober

I dag har vi varit på dop i Knivsta kyrka. Det var lilla Madison som döptes.
Det var en söt liten kyrka en liten bit utanför själva samhället.
Flera små barn var med och dom sprang och lekte framme i koret innan dopet började.
Det var precis som ett barndop ska vara.
Hon var så söt lille Madison och så tålig och glad. Inte ett ljud av missnöje i kyrkan trots att hon flyttades runt till olika famnar.
Efter dopet var det fika i Rastplatsen (tror jag att det hette) som ligger intill S:t Birgittakyrkan mitt i Knivsta.
Gott fika och trevligt var det.

På förmiddagen var vi till soptippen och kastade en massa skräp. Det är förvånansvärt vad mycket skräp det blir hela tiden.
Det var svinigt kallt ute och trots raggsockor och grova kängor blev jag iskall om fötterna. Nu får våren komma tycker jag.

Lite bilder från dagen. Inga bilder på huvudpersonen då jag inte frågat om lov.

Barnen leker i kyrkan




Dopklänningen som nästan alla barn i vår släkt har haft. Den första var lilla Madisons pappa.
Jag har broderat alla namnen på de som döpts i klänningen.


Jag döper dig till.........






Vi bjöds på smarriga men mäktiga Cup cakes      

Den här söta valde jag.


Gullig tårta med napp och liten barnsko.


Sandra och mormor njuter av det goda fikat eller bara av att träffas...

Pappa njuter av det senaste lilla barnbarnsbarnet

Och det gör även mamma




Stefan bygger garderober.

I kväll har vi tittat på Mello och tycker att dagens omgång nog var den bästa musikmässigt.
Bara vi inte skickar Playtones till Tyskland!

I morgon är det dags för familjemiddag med våra kära barn och deras familjer. Det ska bli trevligt.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var verkligen en söt liten kyrka!

Mycket vacker bild på mig och mormor.. ha ha!



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback