Snart är det jul....

Har jag någon julkänsla? Nej inte mycket, men det kanske kommer.
Summering av veckan som gick.
När vi kom hem från Västervik och Gränsö slott ställde vi bara in våra väskor, tog en kopp kaffe och plockade ihop lite prylar för kvällen. Sen åkte vi ut till Sandra, Nicklas och Max. Där löste vi av Sandras bror och hans flickvän som hade passat Max sedan lunchtid.
Max blev glad när vi kom. När dom andra åkt lekte vi tills det var dags för middag. Vi dansade, kastade strumpor på varandra, spelade innebandy mm.
Jag nattade Max vid tio och sedan satt Stefan och jag och tittade på TV och Wordfeudade tills Nicklas och Sandra kom hem vid ett-tiden. Just då sms:ade Sandra och undrade om vi var kvar. Hon ville ha hämtning hos sin vän Monica. Det passade ju utmärkt. Vi skjutsade även hem Veronica till Sigtuna. Vi kom i säng vid halv tre.
Söndagen blev seg. Vi sov länge och tog det mest lugnt resten av dagen(om jag minns rätt).
Måndag till onsdag hände det nog inte så mycket. Jobb på dagarna, pyssel hemma på kvällarna. En kväll städade vi och en kväll handlade vi mat. I torsdags efter jobbet åkte vi in till stan. Checkade in på Clarion Hotel Sign
vid Norra Bantorget. Vi i stort sett bara att byta om innan det var dags att gå iväg till Oscars där vi skulle se Monty Pythons Spamalot. Vi hann ta en liten hamburgare på vägen dit.
Spamalot var det roligaste jag sett på mycket länge. Jösses vad jag skrattade. Det var så bra! Många bra skådisar.
Henrik Dorsin, Henrik Hjelt, Adde Malmberg, Johan Glans, Nina Söderquist och Kim Sulocki. Ja, Kim Sulocki var nog den allra bästa av dem. Alla var bra men han var SÅ bra. Jag kan verkligen rekommendera föreställningen.
Efter föreställningen gick vi tillbaka till hotellet. Vi åt i restaurangen. Eftersom vi inte var så hungriga beställde vi bara något litet. Jag tog Tre smaker från köket, Stefan tog fem. Det visade sig vara tre/fem pyttesmå fyrkantiga tallrikar ca 8 x 8 cm på en avlång träplatta. På varje tallrik låg en liten klick som jag hade svårt att känna riktigt vad det var. En var sill av något slag, nästa vet jag inte vad det var. En liten fyrkant av något som kan ha varit fisk och sist var det en röra med räkor (tror jag) och koriander. Koriander är inte min favoritkrydda direkt.
Dyrt och inte gott. Dålig kombo.
Frukosten morgonen efter däremot var god. Vi satt länge och åt och läste morgontidningarna. När vi checkat ut gick vi med våra väskor till bilen. Vi lät den stå kvar i garaget. Sedan tog vi en promenad till Östermalm och Verdana. Vi skulle träffa en person som hjälper oss att placera om pensionssparandet för att få ut mesta möjliga den dag det är dags att börja ta ut pengarna. När vi var klara där tog vi oss tillbaka till City. Vi strosade runt på NK, Indiska och Åhlens. På Åhlens åt vi lunch. Sedan var det dags för oss att ta oss tillbaka till hotellet och bilen. Stefan lämnade in ett kvitto på parfym som han köpt på NK och fick ersättning för en flaska som han glömde på hotellet någon vecka tidigare. Dom hade tagit hand om den men sedan slarvat bort den.
Vi hann bara hem så kom Stefans chef och hämtade upp honom för vidare färd till Uppsala och firmafest.
Jag pysslade lite hemma innan jag gick ner till Åströms där jag bjöds på Italiensk buffé. Även Nicklas, Sandra och Max kom dit. Vid åtta gick jag hem igen. Jag tittade på TV tills det var dags att sätta mig i bilen och åka och hämta Stefan. Dom hade tagit sig till Flustret och utanför lullade det runt mer eller mindre onyktra personer och jag tyckte det var läskigt att stå där med bilen och vänta. Jag var rätt arg när Stefan väl fattat att jag stod och väntade och han kom ut.
Väl hemma igen blev det sängen direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback