Jul-lista

Jag snor den här av Sandra


Pepparkakor – Lussebullar
:
Lussebullar
Ischoklad - Marsipan:
Inget av dem då jag inte äter godis men när jag gjorde det hade jag nog valt ischoklad.
Köttbullar – Prinskorv:
Inget gick upp mot pappas köttbullar som alla älskade. Tyvärr får vi aldrig mer uppleva dem då stroken tog ifrån honom alla sådana fömågor.
Julkorv - Julskinka:
Julskinka med stark senap. Mums.
Lax – Sill:
Sill
Revbensspjäll – Janssons frestelse:
Janssons. Allra helst vill jag göra den själv.
Paradis – Aladdin:
Ingen. Jag äter inte godis eller choklad sedan drygt 10 år

Rullsylta – Pastej:
Väljer nog pastej
Glögg - Julmust:
Glögg! Julmust är för sött och sliskigt
Rödbetssallad - Dopp i grytan:
Dopp i grytan måste jag ha. Rödbetssallad hör inte hemma på julbordet! Däremot måste det finnas min hemmagjorda sillsallad.
Ris a la malta – Risgrynsgröt:
Risgrynsgröt till frukost/lunch på julafton är ett måste. Äter aldrig Ris a la malta.
Äppelmos – Senap:
Senap. Gärna lite stark.
Hemma – Borta:
Vilket som bara familjen är med mår jag bra.
Utomlands – Sverige:
Sverige. Vi har firat en jul på jul på Hawaii. Det var ok men inte speciellt juligt.
Ge – Få:
Ger hellre. Jag tycker jag har allt jag behöver.
Mysteriet på Greveholm – Dieselråttor och sjömansmöss:
Jag har inte sett någon av dem. Tacka vet jag Trolltyg i tomteskogen.
Chokladkalender - Paketkalender:
Paketkalender.
Plastgran - Äkta:
Äkta. Det ska lukta gran och barra.
Arne Weise – Ernst:
Det spelar ingen roll vem som sitter där för min del. Jag brukar oftast hålla till i köket då dom är i TV.
Vi brukar inte se så mycket på TV på julafton. Kalle Anka och Kan du vissla Johanna kan det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback