Julkörskampen

I dag var det dags för Julkörskampen i Gränby Centrum igen. Vi var ju med förra året och då vann vi 20.000 som vi skänkte till Grottan i Uppsala. I år har vi bestämt att Barncancerfonden ska få pengarna om vi vinner.
Vi sjöng fem låtar.
You really got me,  The Kinks
Drummer Boy
Stilla Natt/ The passanger (Iggy Pop) medley
One more reggae, Bill Lavelady
Genom Eld, Oskar Linnros
Mamma och Mathilda var med och lyssnade på oss.
Det gick riktigt bra tror jag. Det lät bra när man stod där och sjöng i alla fall.
Nu ska en av låtarna läggas ut på Gränby Centrums Julkörssida och där kan alla med Facebookkonto gå in och rösta på sin favorit bland alla körer. Halva makten till röstarna och halva till en jury.
Mamma och Mathilda väntar på att vi ska komma igång.
Vår härliga körledare Caroline af Ugglas
Vi gör oss redo för Julkörskamp. Jag som letar glasögon i jackfickan, Sandra och Ingrid
Efter sången gick vi och drack kaffe och åt bakelse. Sedan delade vi på oss. Mamma, Stefan och jag åt ett håll  och Sandra och Mathilda gick åt det andra. Mamma köpte jeans, en vintermössa till själv och ett par byxor till pappa. Hon betalade även en röd basictröja till mig.
Vi handlade sedan mat på Kvantum innan vi åkte hem. Mamma stannade och åt fiskgryta med oss. Vid sju tog hon en taxi hem.
Stefan och jag tittade på Copycat med Nanne Grönvall. Nu känns det som om jag helst skulle vilja gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback