Sista semesterdagen.....

... för denna gång.
Efter en lång och mysig frukost tog vi cyklarna och begav oss mot Rosersberg.
Stefan som ska köra Cykelvasan nästa helg ville köra skogsstigar med mountainbiken. Vi cyklade tillsammans nästan till Coop där jag valde cykelvägen. Huvva. Uppför, uppför och uppför i motvind. Det var jobbigt. Efter ca 45 min var jag framme vid Rosersbergs slott. Sista biten består av en mördarbacke innan det går utför igen en bit. Framme vid slottet stod Stefan och väntade. Han hade varit där några minuter när jag kom.
Vi åkte ner till badplatsen där vi tog ett dopp och slappade en stund. Efter ytterligare ett dopp klädde vi om och cyklade tillbaka till slottet och åt Grekisk paj i slottscafét. Sedan var det bara att trampa hemåt igen.
När jag var nästan framme vid järnvägsövergången i Roersberg blev jag omkörd av en bil. Det var Sandra, Nicklas och Max. Dom såg inte mig trots att jag vinkade. Framme vid järnvägsövergången blev dom stående då bommarna var nere. Jag cyklade fram och knackade på rutan. Dom blev lite snopna. Vi pratade en stund och bestämde att Max och Nicklas skulle komma förbi hos oss när dom hämtat sin cykel som han lämnat hos Åströms när Micke firades.
Jag kämpade på hemåt. Jag orkade trampa ända till den allra sista backen upp till vårt område. Den branta backen som vi kallar Mattebacken (efter en Mattias som bodde där när barnen var små) där fick jag kliva av och leda cykeln en bit. Lite drygt 2 mil blev det totalt.
När jag kom hem hade Stefan hunnit byta om till badkläder och skulle just slänga sig i poolen. Jag bytte också om och tog ett svalkande dopp i det 27-gradiga vattnet. Då kom Nicklas och Max.
Dom stannade ca 1 timme innan dom cyklade hem. Max ville inte åka hem men vi lovade att vi ska komma och hälsa på honom i morgon.
Vi stack och handlade lite innan vi ordnade med middagen. Den sista semestermiddagen för denna gång. Kalvnoisetter, kokt potatis, sallad, grillbea och bröd. Ett glas rött till det.
Det lilla badet i Rosersberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback