Gröna Lund mm..

å har jag då jobbat två veckor redan efter semestern. Det är helt sjukt vad fort det går.
I tisdags skulle jag ha varit barnvakt en stund till Max då mamma Sandra jobbade och Pappa Nicklas skulle träna på crossen. Nicklas fick dock inte ihop sin cross så träningen blev inställd. Jag blev bjuden på god middag och lite lek med Max ändå. Trevligt.

I går fredag jobbade jag till 12. Efter det åkte jag hem och lämnade bilen. Stefan och jag tog hans bil och åkte in till stan för att möta familjen Åström på Gröna Lund. Dom hade åkt redan vid elva och hunnit med några åk. Nu satt dom vid slänggungorna och åt medhavd lunch. Vi letade rätt på dem och köpte varsin hamburgare till oss.
Därefter delade vi upp oss i två grupper. Jag, Mathilda och Micke i en grupp, Sandra, Melker och Stefan i den andra. Mathilda, Micke och jag gick först till Lustiga huset som var ungefär som när jag var liten. Sedan åkte vi kvasten. Det hade jag lovat Mathilda att jag skulle göra. Den verkade ju inte så läskig. Man hänger liksom under en räls och åker. Men den var lite läskigare än jag trodde. Efter den blev det Kärlekstunneln innan vi sammanstrålade med Stefan.
Mathilda, Micke och Stefan åkte sedan Twister. Ungefär då började det regna.
Sandra och Melker hade bänkat sig för att se Mojje uppträda så Stefan och jag gick dit. Regnet hade nu ökat men vi satt under tak.
Vi valde att ta lite fikapaus och gick in på ett kafé där vi blev sittande en bra stund. Mathilda och Melker satte på sig regnkläder och sprang iväg och åkte nyckelpigan och lite andra barnattraktioner medan vi satt där.

Melker, Sandra, jag och Stefan åkte kärlekstunneln igen. Dår blir man fotograferad. Stefan och jag köpte ett foto på oss. Vi har ett på sådant från vår första sommar tillsammans fast då var det svanar man satt i. Nu är det något som ser ut som stockar.
Stefan och jaghann med att åka Blå Tåget också innan det var dags att samlas för middag på Tyrol. Där blev det Wienerschnitzel för alla utom Micke som åt Kalvburgare.
Jag började bli riktigt trött. Jag har inte sovit ordentligt på tre nätter och det började märkas. Vi valde att skiljas åt efter middagen. Familjen Åström fortsatte åka dom olika attraktionerna medan Stefan och jag gick för att lyssna på Jerry Williams en stund. Vi lyssnade på 4 låtar innan vi begav oss mot bilen och åkte hem.
Jag kom i säng strax efter 22. Trots trötthet hade jag svårt att somna men när jag väl gjorde det sov jag ända t8ill 09,15. Skönt!

Lite lunch innan vi tog oss an attraktionerna.


Melker provar Stefans glasögon. Knaspellen!


Twister som Micke, Mathilda och Stefan åkte medan jag stod nedanför och väntade

Ett virrvarr av berg och dalbanerälsar.


Mojje och hans band på lilla scenen

Melker får en autograf på armen.

Kärlekstunneln anno 2011
Kärlekstunneln anno 1970.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback