I hetaste laget......

I helgen hade vi besök av Stefans syster Britt-Marie och hennes man Bosse.
Dom kom i lördags strax före elva.
Jag bjöd på Fiskgratäng innan vi gjorde oss i ordning och åkte in mot stan för att gå på teater.
Vi parkerade på Kungsholmen och gick i isande vindar mot Oscars. Vi hade bokat föreställningen som gick kl. 15.


Utsikt från Kungsbron


Stefan, Britt-Marie och Bosse i väntan på att föreställningen ska börja.

Föreställningen som varade i tre timmar var jätterolig. Allra bäst var Henrik Dorsin som Daphne

Henrik Dorsin och Per Eggers

För en massa år sedan såg vi samma pjäs på Cirkus. Då var det Johan Ulvesson som var Daphne.
Förutom Dorsin och Eggers var det bl.a.  Jonas Malmsjö, Hanna Lindblad, Suzanne Reuter och Leif Andree.

Efter föreställningen gick vi tillbaka mot Kungsholmen och restaurang
Dolce Vita

En liten och hemtrevlig restaurang.

Bara att bestämma sig för vad man skulle äta var svårt. Det fanns så otroligt mycket gott att välja mellan

Jag valde

Filetto d´agnello all Aglio

Helstek lammfilé med vitlök soaterade grönsaker och potatisgratäng

Och det var SÅ gott!

Hit åker vi igen.

Väl hemma igen tog vi en drink och pratade ett par timmar innan vi kände att det var dags att komma i säng.

Jag vaknade tidigt på söndagsmorgonen. Gick upp och tvättade och klädde mig. Sedan satte jag mig i köket tills dom andra började röra på sig. Då fixade jag frukost.

Efter frukosten ville Britt-Marie åka till Steninge Slott och titta i butiken. Där hade dom byggt om och det var mest glas och inte alls lika mycket inredning.

Vi fick veta att dom skulle bygga en handelsträdgård också.

Britt-Marie och Bosse köpte en ungsfast form och vi en liten glasvas.

Vi tog också en runda på utställningen en trappa upp. Den handlade om Axel von Fersen.

Efter en dyr fika i caféet skiljdes vi åt och Mjölbyborna begav sig hemåt.

 

 

På eftermiddagen tog Stefan och jag en promenad i skogen. Det var isande kallt i skuggan men härligt i solen.

 

Efter att vi röjt undan extrasängar mm så blev det en lugn kväll och tidigt i säng. Vi skulle upp med tuppen i morse.

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback