Helgen som gick.....

...blev intensiv. I fredags skulle vi ju ha åkt till Gotland tillsammans med Sandra, Nicklas och Max. Nicklas var med och körde Gotland Grand National.
Nu blev Max sjuk och Sandra, Max och jag stannade hemma och Stefan och Nicklas åkte.

I fredags åkte jag ut till Sandra och Max. Var barnvakt en stund medan Sandra åkte och handlade. Sedan stannade jag och åt middag och umgicks med dem resten av kvällen. Mysigt.

I lördags åkte mamma och jag till Ulriksdals handelsträdgård. Vi var inte ensamma om den idén kan man säga. Jag fick släppa av mamma och åka en bra bit ner mot kyrkogården och parkera och sedan gå tillbaka.
Vi började med att fika i det överfulla caféet. Vi åt lax och äggmacka med kaffe till.
Sen tittade vi runt lite på alla fina växter. Jag älskar att strosa runt där och titta på allt fint. Jag köpte lite växter att sätta på trappan. Mamma köpte några till vardagsrumsfönstret.







Sedan travade vi i det vackra höstvädret ner till bilen. Efter ett snabbt besök på Maxi åkte vi hem till mamma och hämtade upp lite övernattningsprylar.

Väl hemma hos oss fikade vi innan vi åkte upp till krkogården och tittade på alla tända ljus. Det var otroligt vackert. Vi strosade runt lite och mamma gick med på att så småningom (om tidigast 10 år om jag får bestämma, tidigare om hon får bestämma) bli begravd i minneslunden där man får sätta en minnesplatta på en vanlig sten.



Vi gick in i kyrkan och tände några ljus för alla nära och kära som inte längre finns med oss.
Efter en stund frös vi och tog oss tillbaka hem. Jag lagade middag, rostas med potatisklyftor,rödvinssky och sallad.

Sedan tittade vi på tv. Så mycket bättre och Robins. Det första riktigt bra det andra rätt trist. Annika Andersson slarvades bort till förmån för en riktigt trist Lars Lagerbäck.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback