Ont det gör ont....

... Jag har så förbaskat ont i min högra pekfingerknoge! Det började i morse runt frukost. Då var knogen lite röd och det ömmade om jag tog på den.
Under dagen har det blivit värre.
Nu är knogen röd, varm och svullen. Det gör riktigt ont att ta på den och det gör ont ner i hela pekfingret och upp över hela handryggen. Jag kan inte räta på pekfingret som är ordentligt svullet.

Jag ville tro att jag gjorde illa mig igår när jag höll på med att beskära rosorna. Men efter samtal med både Mamma och syster Eva så inser jag ju att mitt arv hunit ifatt mig. Det är reumatiskt. Enligt Eva slutar det inte att göra ont förrän leden är förstörd. Kul!
Man blir ju lite handikappad när det är högerhanden. Hoppas att det är bättre i morgon annars får jag nog ta mig till företagshälsovården för en koll. Jag har smort in Voltaren gel men det har ingen effekt.


Här ser man hur svullen höger knoge är.

Men, men, jag vet dom som har det mycket värre....

Jag tog en tur i trädgården nyss. Det blåser kalla vindar fast solen skiner. Det går så himla fort med allt som växer. Många av blommorna har redan börjat blomma över.


Löjtnantshjärta


Lilja


Tulpaner






Pioner på väg upp i en matta av scilla som snart blommat över


Rabarber


Vitsippor


Gulsippor


Kommentarer
Postat av: Stefan

Ja vad fort det har gått!

Måste gå ett varv och titta när jag är hemma innan det blommat över

2010-05-04 @ 21:08:38
Postat av: Sandra

Härliga vårbilder!

Det har gått sjukt fort!



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback