I dag är det tisdag...

..och jag har varit barnvakt en stund till Max. I dag blev han glad och kom till mig direkt. Kul.
När Sandra gick vinkade han bara och lekte vidare en stund. Sen kom en liten tår. Om det berodde på att han saknade mamma eller om apelsinen vi åt sved på kinden vet jag inte. Det gick över rätt fort i alla fall.

Mitt finger och knogen är bättre idag. Jag ringde till vår företagshälsovård och dom ville att jag skulle komma och visa upp knogen. Det visade sig att jag förmodligen fått en inflammation pga av en rosentagg. Inflammation eller infektion. Är det inflammation blir det bättre och bättre och då görs ingenting. Blir det däremot sämre dom närmaste dagarna och jag får röda sträck längs handryggen då är det en infektion och jag får hämta ut antibiotikan som doktorn skrivit ut åt mig. Jag tror på inflammation. Det har ju i alla fall inte blivit sämre. Och jag är så tacksam att det inte var något reumatiskt arv.

Lite tillt i pallet var jag i alla fall i kväll när Nicklas och jag pratade om ett företags omsättning. Ett företags omsättning är den totala försäljningen och därmed basta. Har nog fått en rosentagg i huvudet också.

På TV har årets valdebatter dragit igång redan. Kommer man vara trött på allt vad politik och högtflygande löften är innan hösten eller....

Nu väntar sängen och min bok, I grunden utan skuld av Viveca Sten.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad skönt att det gick bra - både med barnvakteriet och med fingret!



Håller med dig... är redan less på allt valtjafs.. Blä!



Puss på dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback