Fickparkering, körslut och sill

Vilken vecka!
Vi har haft ett underbart väder! Varmt och ganska soligt.
I tisdags fick jag med kort varsel en klipptid. Lycklig var jag då mitt hår varit helt omöjligt att få ordning på den senaste tiden.

Så här vackert var det i min frissas "väntrum"

OCH! i onsdags lyckades jag fickparkera för första gången sedan jag tog körkort.
Jag har haft mitt körkort sedan jag var 18 så det är en MASSA år som jag inte kunnat detta.
Nu hade jag min snälla granne Lena som är Trafiklärare i baksätet. Efter hennes solklara instruktioner gick det som en dans. Jag var helt euforisk efteråt. Jag är så glad att jag körde när vi skulle till Birgitta på vår månatliga "sy"junta, så att jag fick denna chans att äntligen lära mig fickparkera. Hos Birgitta bjöds vi på en härlig vårtallrik. Mycket prat och trevligt.

Kolla! I den "lilla" luckan lyckades jag fickparkera!


I torsdags var det dags för terminens sista körträning. På söndag har vi konsert i Berwaldhallen. Det är tredje året i rad som vi har konsert där. Det ska bli så kul.


En sommarfin Caroline sjunger Uno Sveningssons partier i låten vi ska köra till.


Här är det Snälla, snälla där vi också körar.

Efter körträningen som gick galant, gick vi till en italiensk restaurang, Il forno. Vi åt en otroligt god pasta. Vi kunde sitta ute och det var en ljuvlig sommarkväll. På samma restaurang åt även Jan Eliasson, fd. utrikesminister mm.


Jättegod pasta med oxfilé, bacon och parmesan.


Sandra väntar på att få beställa


Stefan


När vi ätit färdigt gick vi en tur ner mot Domkyrkan där Sandra visste att det fanns ett antal cacher att ta.
Vid den första satt det en massa folk så den kunde hon inte ta. Även nästa cache var omöjlig att ta eftersom det var för mycket folk i närheten.
Den tredje gick bättre. Den hittade jag efter en massa sökande då vi var på väg att ge upp. Men Sandra ville göra ett sista försök. Och det var ju tur.

Det var otroligt mycket folk ute och mycket festande överallt. Det är ju examenstider och vädret var härligt.

Här någonstans hittade vi cachen.


Sandra smyger bakom en vägg. Det är mycket smygande i den här branschen....


Gamla Uppsala är vackert.

Någon har pyntat ett stuprör med ett hjärta.


Där nere på de grekiska restaurangen har vi ätit en gång. Bilden visar inte hur vackert upplyst det var.

Vid saluhallen var det också upplyst och mycket folk.

I dag efter jobbet åkte jag till Plantaget och köpte nät och stödpinnar. Sedan åkte jag till Mamma och Pappa. Jag fikade med dem och sedan gjorde jag en spaljé av nätet och pinnarna, för Mammas luktärtor att klättra på.

Efter en tur till Coop åkte jag hem och åt sillmiddag. Nu är det sommar.
Vi har ätit matjessill, potatis, gräddfil och gräslök. Och en liten snaps till det.
Till efterrätt jordgubbar och glass.






Micke-glass? God var den i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina bilder - men bilden på mig var hemsk!

Men snart så... då kan du få ta fina bilder på mig!



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback