Schlagerweekend

Jag har gjort något som jag aldrig skulle ha trott att jag skulle göra för ett par år sedan.
Jag har varit med på en Schlagerweekend arrangerad av bl.a. Magdalena Graaf och Richard Engfors.
Jag kan sanningenligt säga att jag har haft fördomar om denna fantastiskt roliga, duktiga och varma tjej innan jag började läsa hennes blogg.
Den här helgen har jag haft galet roligt bland alla dessa unga tjejjer, ett fåtal män och ett fåtal äldre "damer".
Jag har skrattat så mycket så nu har jag väl ännu fler rynkor än innan, trots den härliga ansiktsbehandlingen jag unnade mig.

Så här började helgen.
På rummet stod en varsin liten flaska vin och en kasse med lite presenter.


Sandras och mitt rum. Otroligt gulligt och med underbar utsikt mot sjön.


Har har dom dukat upp för välkomstdrink. Den bestod av någon fruktjuice. Jag tror inte det var någon alkohol i den.

Här åt vi all mat.



Tjocko, Richard och Maggan berättar om den Schlagerfrågesport vi ska deltaga i.

Lunch. Kyckling, potatis goda såser.
Efter lunchen blev det så frågesport. Vi delades upp i 8 grupper. Min grupp hette La Voix. Man skulle tävla individuellt men gå i grupp för att lära känna andra än dem man kom med. Det gick väl sådär. 

Ute var det vackert vinterväder.

I sjöstugan var det charader utförda av Maggan. Vi skulle gissa låtarna. Lätt!
Ska vi plocka körsbär i min trädgård och Snälla, snälla!

Sandras grupp står och väntar på att komma in till sista stationen.

Där satt Anna Book och läste ett stycke ur sin egen bok samt ställde två frågor.

På eftermiddagen var det bl.a. sminkning och hudanalys. Här väntar min kära svärdotter på att bli sminkad.



Färdigt!



Anna Book leder kareoken

Sabina och Veronika sjunger glatt med.
Efter det var det dags för Andra chansen på TV.

Där här mina vänner är min galna svärdotter som roar sig medan vi tittar på andra chansen.
Hon har ett gäng bugg imunnen och har blåst en bubbla som smällt.

En av tjerna som hjälpte till med festen. Sofie i en otrolig kreation.

Maggan och Tjocko värmer upp oss i väntan på showen. Maggan i klänning med lösbröst.

Japp här är vi nästan allihop. Birgitta saknades. Sabina och Sandra Å överst
Sandra Ö och jag i mitten och längst ner Veronica.

Richard Engfors.

Anna Book sjunger sin gamla hit ABC och hela publiken sjunger med.

Parodi på vår kära körfröken. Diamond Dogs kallades artisterna

Parodi på Sarah Dawn Finer

En lite rolig bild på Richard Engfors som Lena Ph. Att Sandras kamera kom med såg jag inte förrän jag laddat in bilderna i datorn.



Shirley Clamp sjöng vacker för oss.

Här är det Richard som ska föreställa Carola.

Jag fick ingen bra bild på Magnus Carlsson som sjöng så fint att en "tant" framför mig började gråta.

Richard Herrey sjunger Diggi loo för och med oss.

Nanne Grönvall...ett riktigt energiknippe.

Artisterna samlade. Han i solglasögon var från Star Pilots.

Efter showen satt vi och pratade och skrattade så mycket att Richard Herrey och han från Star Pilots kom och sa att dom ville ha samma som vi drack. Men vi drack bara vatten! Richard satt en stund och pratade med oss.


Sabina verkar ha fångat något riktigt bra med kameran.

Shirley stannade och pratade med oss en stund.
Och här tog mitt kameraminne slut!

När klockan var strax efter 3 på natten kom vi i säng.  Men det tog en bra stund innan jag somnade.

Morgonen efter åt vi en härlig frukost innan det var dags för våra ansiktsbehandlingar. Så ljuvligt.
Efter det satt vi mest och hängde och snackade. Maggan kom och satte sig hos oss och åt sin frukost. Hon är verkligen trevlig och lättsam att prata med. Hon hade blivit av med sin iphone och var jätteledsen.
Vi åt brunch och sedan kom gabriel Fors och vi fick sjunga med honom. Vi sjöng Ketchupsången och Högt över havet. Jättekul! Det blev också prisutdelning för Schlagerfrågesporten. Vi vann inget.

Innan vi åkte hemåt satte vi oss i en soffa och pratade en stund till. Då kör Sandra Å ner handen mellan dynorna och där ligger Maggans iphone. Hon blev övrerlycklig när hon fick tillbaka den.

Väl vid bilarna så startar inte Sandras bil! Efter mycket om och men kom hon på att nyckeln åkt i backen och imobilizerkoden förstörts. Hon fick ringa Nicklas som kom med en annan nyckel. Sandra Å och jag åkte med Sabina och Veronika hem.

Vi har haft en alldeles galet rolig helg. Jag är så glad att jag fått umgås med dessa glada, galna och gulliga människor.
Jag gör mer än gärna om detta. Kan också konstatera att det inte behövs en massa alkohol för att ha riktgt roligt. Jag drack totalt två glas vin under hela dagen.

Väl hemma bjöd Stefan på kalvnoissetter och sallad i ett nystädat hem. Lyxigt! Jag var helt slut när det var dags att hoppa i säng. Somnade otroligt glad på två röda.

Jag har lånat lite bilder:

Från Maggans blogg


Märsta- Maffian. Sandra Å:s lila klänning. Jag, Birgitta, Sandra Ö, Sabina och Veronica.

Jag och Birgitta i soffan, Sandra Ö, Sandra Å, Veronika och  Sabina med ryggen mot kameran.

Här ska vi äta brunch.


Sandra får ansiktsbehandling.

Dom här bilderna har jag lånat av
Sabina

Mor och dotter.

Mor och dotter.

Vänninor.

Här har vi fått ögonserum av Veronica.






Kommentarer
Postat av: Sabina

Hahahah jag blir lika glad när jag läser om hur kul vi haft, för shit va kul vi har haft.

Det här kan man leva av lääänge, men det är ju iiiingeeett kooooonstttiiigt aaaaaalllls;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Postat av: sofia

vilka fina bilder. visst var det en toppen helg! :)



ps. det var min kära mor som inte kunde hålla tårarna borta. blev lite orolig för henne,men hon blev bara tagen av stunden. <3

2010-03-10 @ 15:11:07
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback