En vecka....

... har vi nu ätit efter samma mathållning som Sandra och Nicklas. God varierad mat i lagom mängd och regelbundet.
Vi har ätit något var tredje timma ungefär.
Jag har gått ner 1,1 kg och Stefan 1,6 kg.
I går när vi var på teater åt vi på en italiens restaurang som låg mitt emot teatern. Jag var ståndaktig och tog bara huvudrätt. Jättegod pasta med kalvinnerfilé. Stefan hade sämre karaktär och tog även en förrätt. Till det tog vi ett glas vin var. Det var inte så smart. Jag som varit jättebra i magen hela veckan blev nu uppkörd och lös. Inget mer vin på ett tag alltså.

Vi var på Maximteatern och såg Bruden som visste för lite. Det var Pernilla Wahlgren, Peter Magnusson, Martin Björck, Maria Kulle, Hans Wahlgren och Maria Alm Norell i rollerna.
Bäst var Pernilla, Peter, Martin och Maria Kulle. Hans W gjorde en alldeles för överdriven rollfigur och hade vunnit på att tona ner den lite.
Att Pernilla och Peter är duktiga och roliga visste jag sedan tidigare men att Martin Björk var så rolig hade jag ingen aning om.
Men roligast var nästan mannen som satt på första bänkraden och tillhörde publiken.
Ett riktigt original. Det var en man i 60-70 års åldern med halvlångt hår och sliten kostym. Han gick på ett märkligt sätt och såg allmänt konstig ut. När han satt och väntade på att föreställningen skulle börja tog han upp en liten ängel i guldfärgad metall. Han satt och höll upp den mot scenen ett tag.
En liten stund in i andra akten reste han sig plötsligt upp och vinkade till Pernilla och Peter som befann sig ganska nära honom. Sedan gick han bara. Där sprack Pernilla! Hon började skratta. Peter vinkade tillbaka och började även han att skratta. Och ju mer dom skrattade ju mer skrattade vi i publiken. Det tog ett bra tag innan dom kunde fortsätta spela. Undrar vad det var för konstig prick.

Vi var hemma vid 23-tiden igen. Tog en kopp te och sedan slocknade jag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så duktiga ni är!



Ha ha... låter som en märklig typ!



Kram kram!

Postat av: Sabina

Oj vad är det för diet egentligen, vad nyfiken jag blir;)

Duktigt av er.



Vilken lustig typ;) hahaha kan höra Pernillas skratt ända hit, det är rätt smittande;)



Kramkram

2010-03-29 @ 07:42:29
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Marianne

Ja, det var en riktig konstig gubbe.



Det vi äter är ingen bantningsdiet egentligen. Vi äter vanlig bra mat i lagom mängd och regelbundet.

Det är ju inte direkt gräddsåser till maten. Men god och ganska normal mat. Det där med regelbundenheten verkar viktigt. Ett mellanmål på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Ägg, macka eller frukt.

2010-03-31 @ 10:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback