I morgon är det måndag.....

..och idag är det Sveriges Nationaldag! Och hur har vi firat den då? Inte mycket inte.
Flaggat har vi gjort och ätit sill, potatis, gräddfil och gräslök.



Förmiddagen gick i lugnets tecken. Inte mycket hände då. Jag strök ett par vita tunna gardiner till uterummet. Hade någon liten förhoppning om att kunna hålla värmen borta lite grann, men det blev nog ingen större skillnad.




Sen blev det en tur till Arlanda och crossbanan. Nicklas körde. Första heatet kom han på 13:e plats och i andra på 18:e. Han var så trött så trött efter att han kört i går. Jag är som vanligt glad att han är oskadd. Det är det enda som betyder något.


Där står han redo för start. Håret reser sig på mina armar när starten går.

På hemväg från crossen stannade vi till på Coop och köpte Matjessill och gräddfil.
När vi kom hem ställde vi bara in varorna och tog en bok som Sandra lånat åt mig och en cykelhjälm som Stefan köpt till Mathilda och så tog vi en promenad nertill dom. Sandra var på språng och skulle köra Mathilda och hennes kompis Thyra hem till Thyra. Vi stannade kvar en stund och tittade när Melker badade innan vi gick hemåt igen.

Stefan klippte gräset. Helt otroligt vad det växer just nu. I måndags kväll var snälla grannen Eskil över och klippte gräset utan att vi visste det. Men nu var det långt igen. Jag gjorde iordning vår sillmiddag. Precis innan maten började det regna. Jag tror att det åskade lite också.
Nu ska vi göra oss iordning och åka och hälsa på Sandra Ö, Nicklas, Max och Ronja en liten stund.
Till helgen blir det dop. Kul.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skön dag!

Synd att vi inte fick möjlighet att ses nåt mera, men det går väl flera tåg :)



kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback