Sammanfattning......

Sedan i fredags har jag:

Hämtat käraste syster på Arlanda. Skjutsat hem henne till mamma och pappa där hon skulle bo.

På lördagen åkte vi, mamma, pappa och Inger till Eva och Thordan i Saltis. Mamma och Pappa åkte färdtjänst och fick en extra tur runt stan innan dom väl kom fram. Chauffören åkte fel vid Slussen. In mot Gamla stan i stället för ut mot Stadsgården.
Hos E & T var även deras barn och några av barnbarnen. Det var ett tag sedan vi såg dom.
Vi bjöds på god mat och vin. Pratade och hade det bra.

Efter ett par timmar återvände vi hemåt igen.

På söndagen var jag på Coop och handlade lite lunchmat innan jag hämtade mamma, pappa och Inger. Vi åkte hem till oss där mamma och Inger direkt hoppade i poolen. Stackars pappa kunde bara sitta och titta på i värmen.
Jag fixade en rostbiffsallad till lunch.

På eftermiddagen kom Sandra och barnen också upp. Mer bad och stoj.
Mamma och Pappa blev trötta och Stefan skjutsade hem dem.

Vi bestämde att vi skulle göra det lätt för oss med middagen. Det blev hämtpizza.
Lagom till fikat kom även Sandra Ö, Nicklas och Max.

Det blev en trevlig söndag med större delen av familjen samlad. Sånt gillar jag.

Måndag var det arbetsdag igen. Jag möttes av ett stekande hett kontor +32. Luften stod helt still och det var svårt att andas. Lyckades väl få ner tempen till drygt +29 innan det var dags att gå hem.

På tisdagskvällen skulle vi ha tjejträff hos mamma. Jag, Sandra, Inger, Åsa och mamma. (Pappa åkte till växelboendet på måndagen).
Jag trodde att vi skulle äta tillsammans, men det hade jag missförstått så det fick bli en snabb tallrik yoghurt innan jag hämtade upp Sandra och åkte till mamma.

Vi satt på mammas balkong där det fläktade skönt. Åt ost, kex och jag drack lättöl medan dom andra drack cider.

I går var vi över till grannarna på en kopp kaffe och planerade hur vi ska hjälpa varandra med post, vattning och koll under semestrarna.

Stefan har varit i Köpenhamn över dagen och var hemma tidigare än jag. Han hade fixat sallad som vi åt med baugette och ett glas rött vin. Gott. När han kom hem och skulle öppna ut mot trädgården stod det ett rådjur och mumsade i vårt jordgubbsland.




I kväll har vi badat och njutit en stund i kvällssolen. Det är fortfarande stekande varmt ute. Det är helt galet varmt. Kl. är nu 20,30 och vi har fortfarande +26,8.

I morgon är sista arbetsdagen innan semester. Så skönt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj... vilket finbesök!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback