Måndag igen...

..och jag har tvåveckor kvar att jobba innan semestern.
Det var faktiskt inte så jobbigt att åka iväg och sitta på kontoret idag. Det var liiite för varmt i går för att vara ute. Nu blev det ju inte lika varmt idag, men det var ganska skönt att vara inne ändå.
Nyss hörde jag på väderprognosen att det med undantag för någon dag kommer att bli jättevarmt igen i vår del av landet. 30 grader eller mer. Inget regn. Uj uj.

I dag har jag lyssnat färdigt på sommarprogrammet med Per Holknekt. Det var känslosamt och rätt bra. Jag har inte gillat honom tidigare då vi hade varsin skateboardbutik samtidigt. Han var riktigt dumdryg då. Jag hoppas att det berodde på hans personliga problem och att han inte är så längre.
Jag har också lyssnat på Pär Johansson som startade Glada hudikteatern. Ett program som man blev riktigt glad av. En del av det han berättade hade jag redan hört genom Sandra. Han besökte ICA för något år sedan och hade föreläsning för personalen.
Sist lyssnade jag på Natasha Illum Berg. Professionell storviltsjägare och författare. Vilken spännande kvinna.
Hon har bott 20 år i Tanzania där hon bl.a. tar ut turister på buffeljakt. Hon berättade om alla fördomar hon stött på som kvinnlig jägare. Mycket intressant att lyssna på. Jag hade aldrig hört talas om henne innan. Det är såna sommarprogram som jag gillar bäst. När man inte har någon uppfattning om personen innan.

I kväll har jag motionerat genom att gå 4 km på löpbandet, samtidigt som jag läste Mari Jungstedts Den farliga leken.
Undrar om jag vågar åka till Gotland senare i sommar efter att ha läst den.

Just nu blommar en massa näckrosor i vår damm.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback