Ensam torsdagkväll och ledig fredag...

I går var Stefan på kundbesök i Dalarna. Efter avslutat arbete åkte han till Sandra Ö:s pappas lantställe i Borlänge.
Där var även Sandra, Nicklas och lille Max. Jag ville också vara med men jag fick stanna hemma och jobba.
Jag tycker i och för sig att det är skönt att vara ensam hemma ibland.

I går hade jag en himla massa dubbelslag på hjärtat hela eftermiddagen. Dom fortsatte även under kvällen och jag var rädd att jag skulle få en jobbig natt. Det har varit nätter då jag trampat runt i huset eller suttit i en fotölj för att försöka få bukt med hjärtat. Det är riktigt läskigt och obehagligt.
Men jag slapp göra det i natt.
Under senkvällen började jag att lägga upp några långbyxor och en tunika som jag tyckte var för lång. Då stod jag upp mycket vid strykbrädan och det verkade göra susen. Hjärtat lugnade ner sig.

Vid tolvtiden gick jag och lade mig. Läste lite och somnade sedan ganska fort. Ingen väckning idag eftersom jag är ledig. Jag låg till klockan åtta. Sedan blev det frukost i uterummet. Så skönt. Satt länge med frukosten och läste ut min bok.
Den farliga leken av Mari jungstedt. Den var ok men jag hade nog velat veta lite mer om slutet än vad man fick.

Sed blev det ett litet massmord. Tusentals myror kryllade runt i lådan där vi har vinrankan. Dom höll till i ena hörnet så jag sprayade myrr på dom. Jag gillar inte alla dess j-a myror som finns överallt.

I kväll kommer käraste lilla syster på besök från Kalmar. Det ska bli så kul. Jag saknar henne jättemycket  här uppe. Trots att det nu är nästan 23 år sedan hon flyttade ner och förmodligen aldrig kommer att flytta tillbaka.

Skulle önska att mina systrar bodde närmare, för jag ska inte hymla med att det är tungt att behöva ta det större ansvaret för föräldrarna.
Jag älskar dom och vill ha dom kvar så länge det går och jag hjälper gärna till men ibland känns det som man slits mellan föräldrarna och barn och barnbarn.


När jag drog upp rullgardinen i morse låg en ringduva och solade sig på gräsmattan.
Den syns inte så bra på korten





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback